Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 22.11.2024
sk
Cecília
cz
Cecílie

Filmy sa snažia divákov nalákať do kina rôznymi spôsobmi. Pravdaže, kľúčová je marketingová kampaň, vydarené trailery či efektné plagáty. Iste sa ale zhodneme, že filmu dokážu výrazne pomôcť aj výstižné a pritom lákavé názvy. Vymyslieť ich však nie je také jednoduché. Niekedy sa ale môžeme stretnúť so snímkami, ktorých názvy sú totálne mimo, nezaujímavé, ničnehovoriace, prípadne úplne WTF.

Na niektoré z nich sa pozrieme práve v tomto článku. Zohľadňovali sme výhradne originálne anglické názvy a nie ich slovenský či český variant (ktorý bol ale často oveľa lepší).

1. Phffft!

Romantická komédia od Marka Robsona z roku 1954 síce svojho času získala aj niekoľko ocenení, ale, pravdupovediac, nejde o nejako zvlášť skvelý film. Okrem toho sa tvorcovia skutočne blysli, keď mu dali totálne mimoňský a ničnehovoriaci názov Phffft! Proste Phffft. Láka ťa to? Prezrádza to niečo o téme filmu? No, čo si budeme hovoriť, to teda ani náhodou.

Už vidíme tie davy, ktoré sa hrnuli do kina.

2. Riding in Cars with Boys

Táto romantická dráma z roku 2001 od Penny Marshall s Drew Barrymore v hlavnej úlohe sa v slovenských televíziách vysielala pod názvom Chlapci v mojom živote. Rozhodne ide o lepší názov, než je ten originálny. Riding in Cars with Boys (v preklade teda Jazdenie v autách s chlapcami) je totiž úplne nudný, ničím zaujímavý názov.

Vlastne podľa neho nevieme určiť ani žáner, ani nič iné. Skrátka totálne odfláknutá práca a absolútne zabudnuteľný názov, neschopný ničím nalákať.

3. The Adventures of Sharkboy and Lavagirl in 3-D

Režisér Robert Rodriguez sa s tým v tomto prípade príliš nepáral. Názov The Adventures of Sharkboy and Lavagirl (teda Dobrodružstvo Žraločieho chlapca a Lávovky) presne vystihuje ducha daného filmu z roku 2005. A nie je to pekný pohľad. Snímka sa dočkala totálneho zatratenia od kritikov aj divákov, na druhej strane jej musíme pripočítať k dobru, že už samotným názvom vnadí na totálnu a prepálenú šialenosť.

A ešte aj v 3D! Vzhľadom na to, že išlo o finančný prepadák, tipujeme, že mnoho ľudí sa týmto názvom nechalo skôr odradiť. Keď film vysielali naše televízie, zvolili radšej alternatívny titul Dobrodružstvá na planéte detí.

4. No

Táto historická dráma z roku 2012 od Pabla Larraína si odniesla veľkú chválu, a je nutné dodať, že právom. Vyraziť by si ale zaslúžil ten „génius“, ktorý navrhol, aby snímka išlo do kín pod názvom No (teda Nie). Ako vážne, komu pripadalo, že je to dobrý nápad? Fakt sa nejaký divák pozrel na názov a povedal si: „Fúha, to znie zaujímavo, idem do kina“? Silno pochybujeme.

Trochu viac kreativity by v tomto prípade naozaj nezaškodilo. O to viac, keď je jasné, že ide o vydarenú záležitosť.

5. It Follows

Tento mimoriadne zaujímavý nezávislý horor z roku 2014 od Davida Roberta Mitchella patrí k najlepším strašidelným filmom posledných rokov. Ale nech sa na nás nikto nehnevá, názov It Follows (To prenasleduje) je strašne… o ničom. Proste nuda a nekonkrétnosť. Síce obsahuje akýsi prísľub napätia, ale to je fakt málo.

Slovenskí a českí distribútori si toho boli evidentne vedomí a film vyslali do kín pod názvom Neutečieš, čo je predsa len o niečo lepší variant.

6. eXistenZ

Vydarené akčné sci-fi z roku 1999 od Davida Cronenberga zrejme chcelo už svojím názvom pôsobiť patrične futuristicky. Výsledkom je ale skôr opačný efekt. Nápis eXistenZ s úplne náhodne zväčšenými písmenami X a Z skôr odrádza, než láka.

Nehovoriac už o tom, že tvorcovia sa rozhodli slovo ešte viac spotvoriť, a namiesto klasického Existence dali namiesto posledných dvoch písmen písmeno Z. Príliš cool to teda nepôsobí.

7. $

Obyčajný a ničnehovoriaci symbol dolára sa stal názvom filmu Richarda Brooksa z roku 1971, čo okrem iného značí veľmi obmedzenú fantáziu tvorcov. Dávajú nám tým najavo, že vo filme pôjde o prachy. Okej, a ďalej? A ako ten názov máme vlastne vyslovovať? Ako Dolár? Veľmi skoro sa ukázalo, že tento ťah nebol príliš šťastný. Na americký trh tak film dorazil s názvom Dollar$ a anglickým divákom sa predstavil prostým The Heist (Lúpež).

To tiež nie sú ukážky práve žiarivých názvov, ale rozhodne je to lepšie riešenie než obyčajný dolárový symbol.

8. Don’t Worry, We’ll Think Of A Title

Autori komédie z roku 1966 od Harmona Jonesa chceli evidentne ukázať, že sú veselá kopa, takže nám už v názve oznámili: Nebojte sa, nad názvom sme premýšľali (Don’t Worry, We’ll Think Of A Title). Vďaka za upozornenie, škoda len, že tento názov-nenázov je úplne o ničom a pôsobí ako maximálna lenivosť tvorcov. Sorry.

9. Feardotcom

Maximálne idiotským názvom sa blysol mizerný horor od Williama Maloneho z roku 2002. Feardotcom (teda Strachbodkacom) síce dával na známosť, že hlavnú rolu bude hrať tajomná webová stránka, ale to je asi jeho jediné plus. Pôsobí to strašne nezaujímavo, mätúco a z dnešného pohľadu je to vlastne aj trochu smiešne.

Iste, v roku 2002, keď internet zažíval svoj boom, to možno pôsobilo lákavo (ale skôr nie), dnes z toho trčí len zúfalá snaha zaujať.

10. O

Pokiaľ by si náhodou nevedel, táto dráma od Tima Blakea Nelsona z roku 2001 je modernou adaptáciou klasickej hry Othello od Williama Shakespearea. Prečo sa tvorcovia rozhodli dať jej ultra vágny názov, tvorený písmenom O? To fakt netušíme. Prečo to nemohol byť proste… no… Othello? Ale nie, O je iste ten „najlepší“ názov z hľadiska marketingu, ktorý môžeme zvoliť. 

Tento clanok ti prinasa CINEMAX
Tento clanok ti prinasa CINEMAX

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.