Vytvoriť logo nebýva jednoduché. Je potrebné na malej ploche vystihnúť podstatu značky alebo produktu, čo môže byť dosť komplikované. Sú rôzne logá známych značiek, ktoré sa na prvý pohľad zdajú úplne jednoduché, no skrýva sa za nimi aj príbeh.
Niektoré ukrývajú zaujímavé vizuálne dvojzmysly a iné zas odkaz, ktorý si pri prvom pohľade na logo ani nevšimneš. V našom článku nájdeš aj zopár slovenských.
Beats
Známa firma, ktorá vyrába hlavne slúchadlá, má jednoduché zapamätateľné logo. Možno si sa však nikdy nezamyslel nad tým, že krúžok, v ktorom sa nachádza „b“ v logu, má symbolizovať ľudskú hlavu, na ktorej sú umiestnené slúchadlá. Nejde tak len o obyčajné písmeno „b“ v kruhu, ale o vizualizáciu človeka so slúchadlami na hlave.
Harmony
Harmony má vo svojom logu už od nepamäti labuť. Hovorí sa, že na mieste Harmaneckých papierní sa v minulosti nachádzalo jazierko, v ktorom sa usadili labute. Tá v logu preto symbolizuje čistotu, vznešenosť a eleganciu silnej a stabilnej spoločnosť, ktorá sa venuje výrobe hygienických papierových výrobkov. Biela labuť je dokonca doteraz najstaršou používanou ochrannou známkou na Slovensku.
Unilever
Logo zložené z viacerých menších symbolov môže na prvý pohľad vyzerať iba ako estetická záležitosť. Každý prvok tohto loga má však svoj význam. Unilever sa ako spoločnosť zaviazla k rozvoju trvalo udržteľného života a každá ikonka v logu symbolizuje aspekt snahy spoločnosti o dosiahnutie tohto cieľa.
Tour de France
Logo mnohým ľuďom známe, keďže nás na Tour de France reprezentuje aj Peťo Sagan. Mnohí ste si určite všimli detail na písmene R, ktorý symbolizuje cyklistu. Avšak, je tu ešte jeden detail, o ktorom si asi nevedel. Žltý kruh okrem symboliky bicykla poukazuje aj na to, že preteky sa konajú iba počas dňa.
Škoda
Je zaujímavé, že autor loga pre automobilového výrobcu Škoda, ako ho poznáme dnes, nie je známy. Logo je zahalené rúškom tajomstva, keďže nik presne nevie, čo má zelený element uprostred symbolizovať. Volajú ho však okrídlenou šípkou a niekto v ňom zas vidí štylizovanú hlavu indiána s čelenkou na hlave.
Carrefour
Logo vyzerá ako spojenie dvoch tvarov, ktoré majú symbolizovať šípky. Vec, ktorú si pravdepodobne mnohí nevšimli, je písmeno „C“, ktoré sa nachádza v negatívnom (bielom) priestore loga.
Quiksilver
Niekomu môžu logo pripomínať ruku, ktorá drží „hory“, no je to štylizácia slávneho obrazu Veľká vlna pri Kanagawe.
Kofola
Obľúbený nápoj Čechov a Slovákov s nezameniteľnou chuťou a hlavne kreatívnym marketingom. Kofola má momentálne vo svojom logu umiestnený lístok. Ten predstavuje sladké drievko.
London Symphony Orchestra
Toto logo asi väčšina z vás nepozná, no ukrýva zaujímavú vec. Na prvý pohľad vyzerá ako skratka LSO, no keď sa naň pozrieš pozorne, tak prídeš na to, že je to zároveň dirigent.
Tatranský čaj
Aj na Slovensku vznikajú zaujímavé logá. Určite si si už všimol, že logo Tatranského čaju je vytvorené z rôznych menších symbolov. Každý symbol má však svoje odôvodnenie.
V strede je ukryté srdce, uprostred ktorého je Perúnová hviezda, ktorá je znakom starých Slovanov, ktorý ich mal chrániť pred bleskami, ohňom a podobne. Okrem toho sa v logu nachádzajú aj kohúty a mnoho iných symbolov. Vždy je tiež v logu zakomponované číslo, teda percento alkoholu konkrétnej fľašky.
Zdroj: canva, indy100, digitalsynopsis, svetnapojov, skoda-auto, startitup, tvojeharmony
Titulná fotka: ebay, wikipedia