Zmena je život. To si povedali aj tieto svetoznáme značky a po rokoch sa rozhodli inovovať to, čo ich v mysliach zákazníkov charakterizuje najviac. Logo. Niektoré boli strelou do čierneho, iné totálnym fiaskom. Čo si o týchto zmenách myslíš ty?
1. Warner Bros.
V roku 2019 sa rozhodlo jedno z najznámejších filmových štúdií na svete, že svoju storočnicu oslávi novým logom. To o rok neskôr uzrelo svetlo sveta a nezožalo veľký úspech. Celkový tvar síce ostal prakticky nezmenený, ale priestorový dizajn nahradil „modernejší“ plochý.
Za logom stojí spoločnosť Pentagram, ktorá s Warner Bros. spolupracuje už od roku 1923. Po kritike sa do nového loga predsa len rozhodli pridať trochu lesku a vo výsledku sa teda zdá, že našli skvelý kompromis.
2. Pepsi
Za viac ako sto rokov svojej existencie prešlo logo Pepsi mnohými zmenami, až sa v 60. rokoch minulého storočia usadili na celkom výstižnom koncepte – logo v tvare štuplíka od fľaše. Posledná, hoci nie veľmi dramatická zmena sa udiala v roku 2008. Ostali farby, ich usporiadanie aj kruhový tvar uzáveru.
Len biela časť namiesto vlnky zrazu pripomína úsmev. Spoločnosť bola toho názoru, že vďaka smejúcemu sa logu bude značka atraktívnejšia pre nového zákazníka a starý si stále nájde to, čo mal predtým rád. Len o trošku lepšie.
3. Starbucks
Písal sa rok 1971, keď na trh pribudla nová spoločnosť zaoberajúca sa predajom kávových zŕn – Starbucks. Je tu už päťdesiat rokov a za ten čas zmenila logo len trikrát. Spočiatku bolo hnedé so sirénou uprostred, potom akosi ozelenelo.
V roku 1992 prišla siréna o časť svojho tela a zrazu vyzerala ako nahá žena, čo verejnosť neprijala práve najlepšie. Že by ju však spoločnosť Starbucks plánovala obliecť, to sa nedá povedať. Desať rokov dozadu totiž logo prešlo ďalším redizajnom, počas ktorého len zhodilo ďalšie vrstvy.
4. BMW
Nevýrazné a zle viditeľné. Presne také by logo byť nemalo, ale spoločnosti BMW to očividne nikto nepovedal. Po 23 rokoch bez zmeny sa minulý rok dočkal symbol lukratívnej automobilky faceliftu, o nejakom úspechu však nemôže byť reč.
Logo malo vyjadrovať inovatívnosť a otvorenosť, namiesto toho pobúrilo médiá aj bežných ľudí a vyslúžilo si titul jednej z najhorších zmien loga v histórii. Možno preto sa napokon rozhodli, že na autá ho dávať nebudú – ostane oficiálnym logom len pre digitálnu komunikáciu.
5. Burger King
Viac ako dve desaťročia nič a zrazu bum – rok 2021 priniesol veľké zmeny. Teda minimálne čo sa loga Burger Kingu týka. Podľa jedného z najpopulárnejších reťazcov s rýchlym občerstvením je nové logo jednoduchšie a lepšie, čo odráža vývin značky ako takej. Poukazuje na to, že Burger King čoraz viac upúšťa od používania umelých príchutí, farbív či konzervantov. Zato si potrpí na nezameniteľnú chuť a kvalitu.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane