15 dôkazov toho, že ženy platia ružovú daň

Počul si už o ružovej dani?

Zdroj: QuinceMedia / pixabay.com

Pod pojmom ružová daň (pink tax) by ste si možno predstavovali niečo milé, niečo v štýle Barbie, pretože to tak trošku znie. V skutočnosti to až také ružové nie je, hoci ste si to možno doteraz neuvedomili, ženy platia vyššie ceny za mnohé produkty len preto, že sú určené výhradne pre ne, a teda zväčša v ružovom prevedení.

O čo ide?

Za rovnaký produkt tej istej značky zaplatia ženy vyššiu cenu ako muži, a to len preto, že je určený nežnejšiemu pohlaviu. Nemusíme ani dlho premýšľať, aby sme dospeli k tomu, že je to poriadne nefér. Prečo by mal mať nejaký produkt cenovú prirážku len preto, že je ružový?

Výsledky štúdie odborníkov z New Yorku z roku 2015 ukázali, že ženy v porovnaní s mužmi zaplatia za drogériový tovar v priemere o 13 % vyššiu cenu. Najväčší cenový rozdiel dosiahli dámske šampóny, kde sa čísla vyšplhali až na 60 % rozdiel. Okrem spomenutých kategórií sa ružová daň vzťahuje aj na topánky, športové potreby, oblečenie či detské hračky.

5 dôkazov z oblasti kozmetiky:

Potreby na holenie

View this post on Instagram

Today we have @rethink_pink101 who have been spreading awareness about the price differences in same products for men and women. Have a look. Hi! We are Rethink_Pink! We Are Here To Bring Awareness And Our Support to The Pink Tax Problem Millions Of Women Face On A Day To Day Basis. Please Like And Follow Our Page And Help Spread Awareness! " . . Send us your Image and reason for being a Feminist to get Featured in a Post. 💃💃👯 Spread the LOVE.❣️❣️ . . . . #feminist #feminism #feministaf #feminists #feministaf #intersectionalfeminism #feministmovement #feministquotes #womenempowerment #womenpower #genderequality #girlboss #girlpower #girlgang #feministtoday #girls #girltalk #womensupportingwomen #bosslady #empoweringwomen #equality #equalrights #womenpower #womenhelpingwomen #ladyboss #womensrights #women #pinktax #standup #rethinkpink #pinkprice

A post shared by TheFeministToday (@feministtodayy) on

Sprchové gély

View this post on Instagram

2019 Would someone please explain the price difference? These 3 body washes are the same company. The same size. But one is less expensive and that one is marketed towards men. Is the price set by Method or by Publix? For a company that takes the time to be cruelty free, naturally derived, a certified B corporation, and made with recycled plastic as Method. All of this is on the packaging so it is meant to be sold to consumers who care about these things. But also these same consumers can read the prices. I have used their household cleaners for years. I decided I wanted to try their body products as well but wow is this disappointing. . . . #method #methodbody #methodbodywash #methodmen #bodywash #price #pricediscrepancy #methodhome #soap #publix #mountpleasantsc #grocerystore #pinktax #dissapointed #consumer #crueltyfree #marketing #skincare #gendermarketing #genderdiscrimination #whatamimissing

A post shared by Cynde (@anglophilegypsy) on

Dezodoranty

 Lieky

Pinzety

5 dôkazov z detského sortimentu:

Prikrývky

Plyšová hračka

Pomôcka na chodenie

Džúsy

Športové potreby

5 dôkazov z kategórie úplných absurdností:

Hotelový kozmetický kufrík

View this post on Instagram

WHY??? #pinktax

A post shared by Everyday Feminism (@everydayfeminismofficial) on

Rybárske rukavice

Štuple do uší

Zapaľovač

Poznámkový blok

Prečo je to tak?

Ide o marketingovú stratégiu, ktorá vychádza z tvrdenia, že ženy sa o seba v priemere starajú viac ako muži, a preto sú ochotné do seba investovať viac peňazí. Inými slovami: výrobcovia si môžu dovoliť zaviesť vyššie ceny dámskych výrobkov, pretože vedia, že im dopyt neklesne.

Niektorí výrobcovia sa snažia cenový rozdiel šikovne maskovať tak, že ženské produkty predávajú za rovnakú cenu, ale v menšom objeme ako mužské. My sa teda môžeme stretnúť s tým, že produkty stoja rovnako, dokonca niekedy aj menej, no málokto postrehne, že ružový produkt má len polovičný objem.

Ako je na tom Slovensko?

Tejto téme sa venoval aj portál Startitup, ktorý preskúmal cenové rozdiely drogériového tovaru a športových potrieb v Bratislave. Zistil, že za väčšinu produktov u nás ženy nemusia platiť aj ružovú daň, čo je určite pozitívna správa. K výnimkám však patrila dámska žiletka a pena na holenie, ktorá je praktickou ukážkou marketingovej stratégie, hry s číslami – o polovicu znížený objem a nepriamoúmerne k nemu znížená cena.

https://www.startitup.sk/ruzova-dan-za-zenskost-platia-vyssie-ceny-aj-slovenky/
https://www.startitup.sk/ruzova-dan-za-zenskost-platia-vyssie-ceny-aj-slovenky/

Zdroje: huffpost.com, startitup.sk

Reagujte!
Grr Grr
6
Grr
Fuuj Fuuj
1
Fuuj
Fňuk Fňuk
1
Fňuk
Jeej Jeej
1
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
0
Haha
Woow Woow
0
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Muž mal problém s dýchaním počas spánku. Záznam z kamery odhalil nečakaný zdroj problému

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME