Priniesť na trh nový výrobok nie je až také jednoduché. Keď sa to však podarí, spoločnosti očakávajú zisky a obrovskú popularitu, či záujem. Nie vždy sa to však stane. Pripravili sme pre vás 15 produktov, ktoré sa ihneď stali také nepopulárne, že boli pre ich tvorcov obrovským zlyhaním.
1. Krištáľová Pepsi, 1992
V roku 1992 spoločnosť Pepsi zaexperimentovala s novinkou krištáľovo bieleho nápoja. O rok neskôr sa už nepredávala, pretože tento produkt na trhu nevydržal. Autor konceptu bol David C. Novak, a po tomto zlyhaní pripustil, že by bolo lepšie, keby sa uistil, že jeho výrobok chutil dobre. Nuž, niekedy nápady nevyjdú tak, ako si predstavujeme.
2. Maska na tvár, 1999
V roku 1999 bola na trh predstavená ďalšia novinka. Išlo o masku na tvár, ktorá by mala pomocou šoku stiahnuť svaly na tvári. Ľudia, ktorí ju vyskúšali však prezradili, že sa pri nej cítili presne tak zle ako sama vyzerá.
3. Google +, 2011
Spoločnosť Google spustila v roku 2011 novú sociálnu sieť Google +. Nikdy však nesplnila vlastné očakávania, že sa táto novinka stane konkurenciou Facebooku. Pre spoločnosť bolo ich zlyhanie veľkým sklamaním.
4. Bic pre ňu, 2012
V roku 2012 spoločnosť Bic uviedla na trh produkt pre ženy, ktoré dovtedy ani nevedeli, že niečo také potrebujú. Išlo o ,,dámske perá“. Tieto zbytočné pohlavné perá boli posmešné a nezískali žiadnu zákaznícku základňu.
5. Kečup, Heinz, 2006
V roku 2000 sa Heinz rozhodol trošku zaexperimentovať. Svojim kečupom pridal netypické farby, napríklad zelenú či fialovú, aby upútal hlavne deti. Táto myšlienka však nemala dlhú trvácnosť a po 6 rokoch definitívne zanikla.
6. Clippy, Microsoft, 1990
Pamätáte sa na túto počítačovú spinku? Nebola príliš obľúbená aj napriek tomu, že bola vytvorená tak, aby sa zjavila vždy, keď užívateľ počítača potrebuje pomoc. Dokonca sa to malo diať tak, aby čo najmenej otravovala ľudí. Po tom, čo spoločnosť Microsoft uznala, že je nepopulárna, rozhodli sa ju odstrániť.
7. Lasagne, Colgate, 1982
V roku 1982 prišla firma Colgate s najpodivnejšou myšlienkou rozšírenia svojej značky. Rozhodli sa predávať mrazené večere. Zjavne si myslela, že keď im to ide so zubnými pastami, prečo by nemohli skúsiť jedlo? Pre mnohých ľudí sa však týmto nápadom zhnusila samotná pasta a ich predaj sa prepadol. No a mrazené večere? Tie nemali žiadnu budúcnosť.
8. Okuliare Oakley Thump, 2005
Išlo o prvý zvukový prehrávač zabudovaný v slnečných okuliaroch. Slabý zvuk, privysoká cena a nemoderný dizajn však spôsobili, že o ne ľudia nemali žiadny záujem.
9. Topánky, Dupont, 1963
V roku 1964 spoločnosť DuPont uviedla na trh topánky so špeciálnou syntetickou kožou. Propagované boli ako lepšia alternatíva koženej obuvi. Topánky sa však stali totálnym prepadákom, pretože sa ľudia začali sťažovať, že sú príliš tvrdé a horúce na nohy. Výsledkom bolo to, že firma nakoniec stratila viac ako 100 miliónov dolárov.
10. Hanna Montana čerešne, Disney, 2009
Hanna Montana bolo veľmi silné meno, na ktorom dokázali zarobiť snáď všetci. Objavovala sa na tričkách, koláčoch, ba dokonca aj na toaletnom papieri. A tak sa spoločnosť Disney rozhodla, že zarobí ešte viac a to na čerešniach s obrázkom tejto detskej hviezdy. Neúspešne.
11. Kokaín, 2007
Tento energetický nápoj bol stiahnutý z predaja kvôli jeho názvu. Išlo o to, že nelegálne uvádzal energeťák na trh ako alternatívu liekov, či doplnok stravy.
12. Nokia N-Gage, Nokia, 2003
Ešte pred rokom 2003 sa všetci hrali hry na svojich smartfónoch. A tak sa Nokia rozhodla skombinovať telefón s hraním hier. Spoločnosť si myslela, že si touto vychytávkou zvýši svoje príjmy. Zo 6 miliónov kusov sa však predala sotva tretina.
13. Samsung Galaxy Note 7, 2016
V roku 2017 všetci hovorili o tomto výbušnom neúspechu – Samsung Galaxy Note 7. Na trhu bol menej než rok a spoločnosť musela vysvetľovať prehrievanie a explodovanie batérie 2,5 milióna majiteľom.
14. Hoverboard, 2015
Hneď ako na trhu uzrelo svetlo sveta toto prenosné zariadenie bolo označené ako za najväčšie technické zlyhanie. A viete prečo? Pravdepodobne sa dokáže samé vznietiť a mohlo by spôsobiť požiar vo vašom dome.
15. Zariadenie na Twitter, 2009
Tento unikát bol spustený v roku 2009 a bol to prvý a posledný mobilný prístroj na Twitter. Produkt bol vytvorený tak, aby robil iba jednu vec – odosielal a prijímal tweety. Nuž, aj napriek tomu, že mal iba túto jednoduchú funkciu, zlyhal. Zariadeniu ukazovala len 20-znakovú ukážku tweetov a aj preto sa stal nepraktickým spoločníkom, ktorý svoju slávu nikdy nezažil.
Zdroj: boredpanda.com
Titulná fotka: Colgate, Pepsi