Zdroj: ©Shutterstock

20 zaujímavých a šokujúcich faktov o známych značkách

Vieš, ktoré značky používajú v logách ten istý font?

11. McDonald predá každú sekundu zhruba 75 burgerov, čo je teda 4 500 burgerov za minútu, 270 000 za hodinu, 6,48 milióna za deň a vo výsledku 2,36 miliardy burgerov ročne.

12. Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Danone, General Mills, Kellogg’s, Mars, Associated British Foods a Mondelez. To je 10 spoločností, ktoré majú pod palcom prevažnú väčšinu značiek zaoberajúcich sa výrobou jedla a nápojov na svete.

13. Spoločnosť Ben and Jerry’s má skutočný cintorín pre staré príchute, ktoré sa už nevyrábajú. Je známy ako Flavor Graveyard, nachádza sa vo Waterbury v americkom Vermonte a je otvorený verejnosti.

14. Ako tvrdí samotná spoločnosť, v Subwayi si môže zákazník vyskladať 37 miliónov rôznych sendvičov.

15. Spoločnosť Nike spočiatku pôsobila pod menom Blue Ribbon Sports a zaoberala sa distribúciou japonskej značky tenisiek Onitsuka Tiger. V roku 1971 spoluprácu rozviazali, tak sa firma premenovala na Nike a uviedla na trh nový rad športovej obuvi, tentokrát úplne vlastný.

20 zaujímavých a šokujúcich faktov o známych značkách
Shutterstock

16. PlayStation od spoločnosti Sony ani nemal existovať. Konzola bola pôvodne navrhnutá pre Nintendo, na poslednú chvíľu však dali od celej veci ruky preč. Sony nechcelo prísť o peniaze, ktoré do jej vývoja investovalo, a tak ju napokon poslalo von na vlastnú päsť.

17. Špeciálne pre indický trh prišla automobilka Audi s novým modelom klaksónov, ktoré sú nielen hlasnejšie, ale vydržia trúbiť dlhšie. Ich klasické klaksóny by totiž v indickej premávke – kde nie je trúbenie prejavom agresie, ale jednoducho bežnou vecou – nebolo počuť.

Odporúčame prečítať:

Totálny chaos v priamom prenose: Markíza čelí kritike. Niečo takéto sa v Televíznych novinách ešte nestalo

18. Vyprážané kura od KFC sa v Japonsku považuje za tradičné vianočné jedlo.

19. Keď sa spoločnosti Volvo podarilo vynájsť trojbodový bezpečnostný pás, nedali si ho patentovať. Namiesto toho vynález sprístupnili aj konkurencii – potenciálna záchrana životov pre nich totiž mala väčší význam ako profit.

20. Desať rokov dozadu napísal vtedy 26-ročný chlapík menom Shane prostredníctvom Facebooku do Samsungu s prosbou, či by jeho amatérsku kresbu dinosaura nevymenili za model telefónu Samsung Galaxy S3. Firma mu mobil naozaj poslala – aj so spomínanou kresbou vytlačenou na obale.

20 zaujímavých a šokujúcich faktov o známych značkách
Shutterstock

Tagy:

Michaela Molnárová
Som také ukecané malé pivo, ktoré miluje zvieratká a za trojuholník vegánskej pizze by ťa pokojne aj prešlo traktorom. Neriskuj. Na EMEFKA tvorím už nejaký ten piatok, preto v mojom portfóliu nájdeš naozaj všeličo. Mojou špecialitkou sú vzťahové záležitosti, mužsko-ženské peripetie a ľudské príbehy, ale pred nejakým tým internetovým virálom tiež nebudem utekať
Najčítanejšie
Podobné