Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 29.3.2024
sk
Miroslav
cz
Taťána, Táňa
, Tatiana
Zdroj: ©Shutterstock

21 otravných vecí, na ktoré má alergiu každý čašník

Robíš aj ty niečo z tohto v reštaurácii? Ak áno, tak s tým radšej prestaň.

Ako sa v tejto brandži hovorí, „náš zákazník – náš pán“ a čašníci, barmani, či v podstate ktokoľvek pracujúci v službách, by sa mal snažiť o jeho spokojnosť.

No, povedzme si otvorene, niekedy je ten „pán“ pekné hovädo a aj čašník je len obyčajný smrteľník, ktorý má len jedny nervy. A ak robíš niektorú z týchto vecí, tak mu na ne stopercentne parádne hráš.

1. Keď sa niekto sťažuje na to, že tatárka, kečup či iné omáčky k jedlu nie sú zadarmo. Ony totiž tiež nerastú na stromoch, a ak máš o ne záujem, jednoducho si musíš priplatiť.

2. Keď niekto trhá utierky na maličké kúsky alebo odbaľuje všetky špáradlá. A ak už si skutočne nemôžeš pomôcť, tak to po sebe aspoň uprac. Čašník je síce zamestnanec podniku, ale určite nie tvoj osobný sluha.

3. Keď niekto špliecha čašníkovi rovno do očí, aký vysoký tringelt mu dá. A napokon prd z toho, lebo to, čo on považuje za horibilnú sumu, je vo výsledku len akýsi hrdzavý meďák.

4. Keď niekto sedí na rovnakej strane stola ako druhý človek, ktorý je s ním, a nie oproti. 

5. Keď sa niekto dožaduje veľkého množstva obmien. Nie je problém vymeniť kukuricu na pizzi za olivy, ale miesto kuracieho radšej rajčinu, miesto ryže karfiol a za omáčku mi radšej prihoďte porciu kukurice? Čo si sa s koňom zrazil?

Profimedia

6. Keď kvôli niekomu obmenia skoro celý recept a on to napokon aj tak vráti. Z reštaurácie nemusíš odchádzať len dverami, môžu ťa vyhodiť aj oknom, vieš?

7. Keď niekto prízvukuje, že jeho jedlo musí byť absolútne bez lepku, inak tu na mieste skoná, a potom si objedná pivo. 

8. Keď dá niekto malý tringelt kvôli nespokojnosti s jedlom. Ak jedlu skutočne niečo je, môžeš poprosiť čašníka o výmenu, no nemalo by sa to odraziť na výške tvojho prepitného. To je totiž odmena za služby čašníka, nie kuchára, ktorý očividne nemal svoj deň.

Odporúčame prečítať:

Slovenská letuška Bibiána o cestovaní: Život vo veľkomeste nebol nikdy mojím snom. Bali nie je to, čo vidíte online

9. Keď niekto povie „vtip“ o tom, aké to je príšerné, keď spred neho čašník berie prázdny tanier. Ha, ha, ha, pred desiatimi rokmi v jeho prvý deň by sa tomu možno zasmial.

10. Keď niekto vysedáva pri stole ešte polhodinu po tom, ako zaplatil. Najmä, ak je päť minút pred záverečkou alebo vonku čakajú ostatní ľudia, ktorí by sa tiež radi najedli v rovnakej reštaurácii.

11. Keď niekto príde päť minút pred tým, ako má podnik zavrieť. Je to technicky povolené? Áno. Robí to však z teba totálneho kreténa? ÁNO!

Profimedia

12. Keď niekto povie, „dám si len vodu“ a potom si k tomu doobjedná kvantum citrónov a cukor. Keď chceš citronádu, prosto si ju objednaj. Ver, že ani takouto okľukou ti tie citróny zadarmo nedajú.

13. Keď sa niekto sťažuje na jedlo, ktoré celé zjedol. Teraz ti už ozaj nikto neuverí, že to nebolo dobré.

14. Keď niekto nedá tringelt, pokiaľ ide o donášku. Aj toto jedlo sa k tebe nejako dostať muselo.

Slováci v kreatívnej súťaži ukázali svoju predstavu bohémskeho života. Pomôž nám nájsť jej víťaza

Odporúčame prečítať:

Slováci v kreatívnej výzve ukázali svoju predstavu bohémskeho života. Pomôž nám nájsť víťaza súťaže

15. Keď niekto objednáva za všetkých pri stole. Im snáď nenarástli ústa?  

16. Keď sa niekto snaží s čašníkom rozprávať aj napriek tomu, že má očividne plné ruky práce. O dvanástej na obed, keď sa celý národ nahrnie na menučko, naozaj nie je najlepší čas na začiatok konverzácie.  

Profimedia

17. Keď niekto povie, že už má vybraté, aj keď očividne nemá. A čašník tam stojí desať minút a hľadí na to, ako stále pozeráš do lístka.

18. Keď si niekto sám odprace stôl a sadne k nemu. Možno sa tam chystali usadiť niekoho iného, takže ak nemáš šľachtické korene a nevyžaduješ špeciálne zaobchádzanie, tak si počkaj s ostatnými, kým ťa usadia.

19. Keď niekto povie, aby bol drink super silný. Nikto ti nemôže priliať jeden extra šot len tak. Ak chceš dvojitý, vypýtaj si ho.

20. Keď sa niekto usadí sám, aj napriek tomu, že nemá. Videl si tú ceduľu pri vchode, ktorá hlása, že zákazníkov usádza personál? Lebo to nebola dekorácia.

21. A na záver – keď niekto píska v snahe získať čašníkovu pozornosť. Je to človek, nie pes. Vážne.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.