4 najväčšie chyby pri predaji auta, hlavne na tretiu si daj veľký pozor

Možno sú to drobnosti, ale môžu ťa stáť veľa peňazí a problémov.


Predaj auta je pre mnohých Slovákov stresujúca záležitosť. Spraviť pekné fotky, vytvoriť dobrý popis, čakať na telefonáty a doťahovať sa s rôznymi ľuďmi, chodiť na obhliadky a v neposlednom rade vybaviť celú administratívu, to je celkom makačka. Celý tento proces však v skutočnosti nemusí byť vôbec nočná mora. Stačí vedieť, na čo si dávať pozor, aby si zbytočne neodplašil záujemcov a nesadol na lep podvodníkom

Pripravili sme si pre teba prehľad 4 najčastejších a najväčších chýb, ktorých sa pri predaji auta dopúšťa veľmi veľa ľudí. Keď si dáš na ne pozor, zmenšuješ riziko, že ťa niekto oklame, a, naopak, zvýšiš svoje šance na rýchly a bezstarostný predaj

1. Príliš vysoká cena

Veľa Slovákov sa drží starého známeho pravidla, že najlepšie je skúsiť streliť vysokú cenu a potom ju postupne znižovať, keď sa nikto neozýva. Táto taktika vyzerá na prvý pohľad logicky a výhodne, no v skutočnosti ti dokáže uškodiť

predaj auta chyby
Freepik

Totižto, keď svoje auto zainzeruješ napríklad o 2000 € drahšie, ako sa predávajú iné porovnateľné kúsky, s najväčšou pravdepodobnosťou sa ti nikto neozve. Tak po mesiaci trochu znížiš cenu a aj napriek tomu sa nič sa nestane. A takto stále skúšaš, vymýšľaš, až dospeješ do štádia, že prejde pol roka a auto ti stále stojí na dvore. Problém je v tom, že čím je auto dlhšie v inzercii, tým viac je „okukané“. Mnohí záujemcovia už potom majú obavy, či s ním náhodou nie je niečo zle, keď sa tak dlho predáva, a ani sa už neozvú na inzerát. Až to možno dospeje do štádia, že budeš frustrovaný a auta sa nakoniec zbavíš niekde vo výkupe. A tam dostaneš o 3000 € menej, ako je trhová cena. 

Sprav si jednoduchú analýzu trhu

Pred tým, ako budeš svoje auto inzerovať, si pozri najznámejšie inzertné portály a porovnaj si, za koľko sa predávajú podobné autá, ako je to tvoje. Tu si ale daj veľký pozor na to, s čím budeš porovnávať. Nepozeraj sa na najdrahšie inzeráty, je veľká šanca, že pri nich je cena prestrelená. Pozri sa na to, za koľko sa predáva najlacnejšie porovnateľné auto na trhu, a od tejto ceny sa odrážaj. 

2. Pokazený prvý dojem

Mnohí Slováci podceňujú prípravu auta na predaj. Keď príde záujemca a ty mu ukážeš auto plné odpadkov, špinavé zvonku a zvnútra, so zatuchnutým zápachom v interiéri, čo myslíš, aká je šanca, že ho nadšený kúpi? S najväčšou pravdepodobnosťou ti povie niečo v štýle: „Ja si to ešte premyslím a ozvem sa.“ Tým ti ale hovorí, že už nikdy v živote o ňom nebudeš počuť. Zbytočne si tak zabil čas na obhliadke a môžeš čakať na ďalšieho záujemcu. 

Aby si sa takýmto zbytočným opletačkám vyhol, daj si záležať na tom, aby bolo auto v tip-top stave. Investuj pár eur a nechaj si ho profesionálne vyčistiť. Keď ho takto pripravíš, je veľká šanca, že ho hneď prvý záujemca kúpi, keďže na neho spraví skvelý dojem. A vystúpiš z radu väčšiny predávajúcich, ktorí na čistenie kašlú a ukazujú záujemcom špinavé autá. 

3. Odovzdanie auta bez splnomocnenia 

Keď kupujúcemu odovzdáš auto s tým, že on si ho sám prepíše, riskuješ, že ho v skutočnosti nikdy neprepíše. A budú ťa čakať nepríjemné opletačky, keďže bude stále písané na teba, a teda ty máš zaň aj stále zodpovednosť. Vozidlo preto vždy odovzdaj až po tom, ako ho s kupujúcim spoločne prepíšete na dopravnom inšpektoráte. Alebo si od kupujúceho vyžiadaj splnomocnenie, aby si mohol prepis spraviť bez neho. Máš tak istotu, že všetko prebehne, ako má, a nikto ťa neoklame. 

predaj auta chyby
Freepik

4. Poistná udalosť na tvoju PZP

Tento bod úzko súvisí s predchádzajúcim. Keď budeš kupujúcemu odovzdávať auto, uisti sa, že má už naň uzatvorené povinné zmluvné poistenie. Do doby prepisu totiž stále platí tvoja poistka, a ak by náhodou spôsobil nehodu a nemal by ešte uzatvorené poistenie, škoda by sa platila z tvojho PZP. Zbytočne by ti tak pribudli mínusové bodíky. A pri najbližšom zúčtovaní ti poisťovňa pravdepodobne zvýši cenu. A to teda rozhodne nechceš. 

Odporúčame prečítať:

Zlaté hlášky slovenských starých otcov, na ktoré sa nezabúda. Vety, ktoré si možno počul aj od svojho deda


Tagy:
Dominik Parajka
Už viac ako 8 rokov sa venujem obsahovému marketingu, pričom mojou srdcovkou sú autá, o ktorých často píšem a natáčam videá. Rád ale vytváram obsah aj k iným témam, hlavne investovaniu, realitám, financiám, technike a elektronike.
Najčítanejšie
Podobné