Nájsť dobrého automechanika v dnešnej dobe nie je jednoduchá úloha. Napriek tomu, že autoservisy sú skoro na každom rohu, nie všade môžeš očakávať kvalitne odvedenú prácu a slušný prístup. Keď sa pozrieš na recenzie niektorých autoservisov, možno sa budeš chytať za hlavu, ako je možné, že s takým prístupom vôbec stále fungujú.
Kadejaké nekalé praktiky a klamstvá sú, bohužiaľ, v autoservisovom biznise štandardom. V mnohých prípadoch môžeš kvôli nim úplne zbytočne prísť o stovky, neraz aj tisícky eur. Ak sa nechceš dostať do zbytočných ťažkostí, dávaj si pozor hlavne na tieto 4 veci.
1. Náhradné diely na faktúre, ale nie v aute
Toto býva najčastejšia podvodnícka praktika, ktorej sa neraz dopúšťajú aj autorizované servisy. Mechanik ti povie, že treba vymeniť 5 rôznych dielov, ale pri oprave v skutočnosti vymení len 2. Ale ty zaplatíš za všetkých 5. Auto bude síce fungovať bez problémov, ale úplne zbytočne zaplatíš za niečo, čo si platiť nemusel.

Ako sa tomuto triku vyhnúť? Vždy po oprave si nechaj mechanikom alebo prijímacím technikom vysvetliť a ukázať, čo sa vlastne menilo. A všímaj si, či diely naozaj vyzerajú novo. Zameraj sa aj na detaily. Ak máš vo faktúre nové skrutky, ale na súčiastke vidíš pôvodné, na ktorých je už napríklad hrdza, je to dôvod na reklamáciu. Mechanika môžeš tiež požiadať, aby ti ukázal pôvodné diely, ktoré boli v aute. Budeš tak mať istotu, že boli naozaj vymenené.
2. Nekvalitné použité diely
Druhým častým podvodom býva vyfakturovanie drahších dielov, ale použitie lacných. Napríklad, mechanik ti dá do faktúry nové originálne turbo za 1500 €, ale do auta ti v skutočnosti namontuje len nejaké repasované za 300 €. Pekne si tak zarobí, a pokiaľ sa nevyznáš do áut, nemáš to ako zistiť. Pravda sa obvykle ukáže až po pár mesiacoch alebo rokoch, keď repasované turbo predčasne prestane fungovať a bude ho treba opäť meniť.
Ak ide o viditeľnú súčiastku, napríklad spomínané turbo alebo tlmič, môžeš sa po oprave pozrieť priamo na diel, niekde by si mal vidieť štítok s vyrazenou značkou. Alebo si od mechanika vyžiadaj balenie dielu či faktúru od dodávateľa.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane