4 spôsoby, ako sa možno aj teba snažia oklamať mechanici v servise: Na tieto triky si dávaj pozor

Týmito praktikami ťa v servise môžu obrať o stovky eur.


3. Nevymenený olej 

Podvody sa veľmi často dejú aj pri výmenách oleja. V dobrej viere dáš auto do servisu, aby ho vymenili, ale oni ho nevymenia vôbec. Prípadne vypustia len polovicu, nalejú polovicu nového a zvyšok si mechanik zoberie domov. Ak fyzicky nekontroluješ stav oleja, pravdepodobne si to vôbec nevšimneš. No tvoje auto to pocíti, a tento podvod sa odrazí na rýchlejšom opotrebení mnohých dielov. 

autoservis podvody
Freepik

Našťastie, takéto nekalé triky servisákov sa dajú celkom ľahko odhaliť. Stačí si po výmene oleja vytiahnuť mierku a pretrieť ju handričkou. Olej by mal byť priehľadný, jemne žltý. Keď vidíš, že má tmavé sfarbenie, pravdepodobne nebol vymenený vôbec alebo mechanik nevypustil všetok starý olej.

4. Neprimerane vysoká cena za prácu

Automechanici si neraz do faktúry narátajú aj robotu, ktorú v skutočnosti nespravili. Respektíve, preženú čas práce. Aby si sa tomu vyhol, nechaj si dopredu vykalkulovať predbežnú cenu opravy. Ak by sa z nejakého dôvodu mala navyšovať, servis ti musí dať vedieť. Pokiaľ sa ti zdá, že nacenenie je príliš vysoké, nechaj si spraviť ešte jednu cenovú ponuku v inom servise, ktorému dôveruješ, aby si mal istotu, že cena nie je zbytočne prestrelená.

Ak nechceš riskovať, že sa staneš obeťou niektorého z týchto podvodov, vopred si pozri recenzie servisu, do ktorého budeš dávať svoje auto. A mysli na to, že veľké alebo autorizované servisy rozhodne nie sú zárukou kvality. Pozri si skúsenosti ľudí na Googli alebo sa poraď vo facebookových skupinách, kde sa združujú majitelia áut danej značky. Ideálne uprednostni servis alebo mechanika, ktorý je už dlho na trhu a nehrozí, že na tvojom aute sa bude učiť alebo bude hľadať chyby štýlom pokus-omyl.

Odporúčame prečítať:

Lidl prekvapil nečakanou novinkou. Nový produkt vyvolal vášne a rozdelil zákazníkov na dva tábory


Tagy:

Dominik Parajka
Už viac ako 8 rokov sa venujem obsahovému marketingu, pričom mojou srdcovkou sú autá, o ktorých často píšem a natáčam videá. Rád ale vytváram obsah aj k iným témam, hlavne investovaniu, realitám, financiám, technike a elektronike.
Najčítanejšie
Podobné