Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 2.11.2024
sk
cz
Památka zesnulých

4 zlozvyky, ktoré ničia tvoje auto: Týmto sa vyhýbaj

Keď prestaneš robiť tieto veci, tvoje auto bude mať dlhšiu životnosť.


Chceš, aby tvoje auto vydržalo dlho slúžiť bez toho, aby si musel liať stovky eur do jeho servisu? Potom by si sa oň mal správne starať. Starostlivosť však nespočíva len v tom, že s ním budeš chodiť pravidelne do servisu a raz za čas ho umyješ. Veľmi dôležitú úlohu zohráva tiež jazdný štýl. A práve v ňom sa ukrýva kameň úrazu mnohých vodičov

Každý z nás má nejaké zlozvyky. No tie šoférske ťa môžu vyjsť poriadne draho. Pozor si dávaj hlavne na tieto 4, ktorými trpí veľké percento slovenských vodičov. Na prvý pohľad sú to možno drobnosti, no z dlhodobého hľadiska vedia spôsobiť úplne zbytočné problémy

1. Jazdenie v príliš nízkych otáčkach

Jednoduchá matematika hovorí – čím nižšie otáčky motora, tým nižšia spotreba. Aj preto sa môžeš stretnúť s vodičmi, ktorí už pomaly pri 40-tke radia 5. prevodový stupeň. Motor vibruje, celé auto sa citeľne trápi, ale šofér je vysmiaty, keďže si myslí, že práve jazdí so spotrebou 2,8 l/100 km. Realita je však, bohužiaľ, úplne iná. 

auto zlozvyky
Shutterstock

Ak je motor podtočený, duní a vibruje, dochádza k nadmernému opotrebúvaniu mnohých dielov – gumových uložení, komponentov prevodovky, spojky či zotrvačníka. Tieto súčiastky nie sú zrovna lacné a kvôli dlhodobému jazdeniu v príliš nízkych otáčkach sa opotrebujú oveľa skôr.

Takže v konečnom dôsledku nič neušetríš, akurát si tak spôsobíš zbytočné problémy naviac. Ak chceš pre svoje auto to najlepšie, jazdi v optimálnych otáčkach, keď motor nadmerne nevibruje. Vtedy dosiahneš najlepšiu možnú spotrebu a nebude dochádzať k poškodzovaniu dielov. 

Odporúčame prečítať:

Dušan z Love Islandu o šou: Terezu takúto nepoznám, s odstupom času si to viem predstaviť s Gábi (ROZHOVOR)

2. Státie na spojke 

Najmä začínajúci vodiči sa snažia minimalizovať množstvo úkonov, ktoré musia robiť pri šoférovaní. Keď zastanú na semafore, namiesto toho, aby zaradili neutrál a pustili spojkový pedál, radšej si rovno zaradia jednotku a stoja na stlačenej spojke. Tento zlozvyk má len jednu výhodu – pekne si posilníš lýtko na ľavej nohe. Ale pre tvoje auto je škodlivý. 

Spojkové ložisko, ktorým pohybuješ pri stláčaní spojky, je navrhnuté len na krátkodobé namáhanie. Výrobcovia ho nenavrhujú tak, aby odolávalo stlačeniu na niekoľko desiatok sekúnd alebo minút v kuse. Keď pravidelne stojíš na spojke, rýchlejšie sa opotrebuje, začne rachotať a budeš ju musieť skôr meniť, čo nie je úplne lacná záležitosť.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:

Dominik Parajka
Už viac ako 8 rokov sa venujem obsahovému marketingu, pričom mojou srdcovkou sú autá, o ktorých často píšem a natáčam videá. Rád ale vytváram obsah aj k iným témam, hlavne investovaniu, realitám, financiám, technike a elektronike.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.