4. Na elektromobiloch treba po pár rokoch meniť baterku
Keď sa povie elektromobil, veľa slovenských vodičov ohrnie nosom a vytasí starú známu vetu: „A čo sa stane, keď tomu po 4 rokoch odíde baterka a bude treba kúpiť novú za 20 000 €? Veď to sa vôbec neoplatí!“ Toto je jeden veľký mýtus. Stačí sa porozprávať s ľuďmi, ktorí majú elektromobily s vyše 200 000 najazdenými kilometrami, a zistíš, že degradácia baterky vôbec nie je taký strašiak, ako sa hovorí.
Napríklad, štúdie ukázali, že 7 rokov staré baterky v Teslách majú priemerne 93 % svojej pôvodnej kapacity. A po našich cestách bežne jazdia elektromobily s vyše 250 000 km a ich baterka má stále viac ako 90 % pôvodnej kapacity. Rozhodne sa tak nemusíš báť, že keď si kúpiš elektromobil, po pár rokoch bude nepoužiteľný.
5. Pri krátkych jazdách malou rýchlosťou je bezpečnostný pás zbytočný
Tento mýtus dokáže byť celkom nebezpečný. Mnohí vodiči si povedia, že idú len pár kilometrov po meste do obchodu, takže bezpečnostný pás im bude zbytočný. Takýto prístup sa ti však vie stať osudným. Totižto, aj keď pôjdeš rýchlosťou 40 km/h, môže do teba naraziť iný vodič, v tvojom aute vystrelia airbagy, a keď nebudeš pripútaný, spôsobia ti nepekné zranenia. Bezpečnostný pás si preto radšej pripútaj vždy, keď nasadneš do auta. Aj keď ho ideš len preparkovať do vedľajšej ulice.