4. Nefunkčné dvere alebo okná
Tebe možno neprekáža, ak ti nefunguje otváranie niektorého okna, ale na STK je to celkom vážna chyba, kvôli ktorej tvoje auto neprejde. Uisti sa preto, že všetky sklá sa dajú bez problémov sťahovať. A zároveň skontroluj, či sa dajú otvárať všetky dvere. Možno by si sa čudoval, ale veľa majiteľov áut až na STK príde na to, že napríklad zadné dvere sa nedajú otvoriť.
5. Úniky prevádzkových kvapalín
Pred STK nie je na škodu otvoriť si kapotu a pozrieť sa na to, či ti náhodou niekde neunikajú prevádzkové kvapaliny. Častým problémom býva únik oleja, ale napríklad aj unikajúca chladiaca kvapalina.
Keď vidíš, že ti pod autom na parkovacom mieste vždy ostane mláčka a nie je to kondenzát z klimatizácie, nechaj si ho čo najskôr skontrolovať v servise. A to nielen kvôli STK, ale aj pre tvoje vlastné dobro. Auto s unikajúcim olejom alebo chladiacou kvapalinou ťa totiž môže kedykoľvek nechať uprostred cesty a hrozia ti poruchy, ktorých oprava bude stáť tisícky eur.
6. Prasklina na čelnom skle
Zákon hovorí jasne. Auto je technicky nespôsobilé na prevádzku po cestných komunikáciách, ak má v stieranej ploche čelného skla poškodenie väčšie ako 2 cm. Teda, pokiaľ v ňom máš väčšiu prasklinu alebo „kráter“ od kamienka, nechaj si ho opraviť alebo vymeniť ešte pred absolvovaním STK.
Rada na záver: Nezabúdaj na to, že na Slovensku nie je legálne mať na predných sklách nalepené tmavé fólie. Ak ich náhodou máš, pred STK ich daj dole. A pokiaľ sú na tvojom aute fólie na zadných sklách, mal by si k nim mať certifikát.