Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 28.12.2024
sk
Ivana, Ivona
cz
Bohumila

Misie v nákupných centrách končia takmer v každom prípade fiaskom. Nie preto, že by sme nenašli, čo sme hľadali. Skôr sa deje presný opak – kúpime aj haraburdy, ktoré vôbec nepotrebujeme. Ideálne aj za peniaze, ktoré vlastne nemáme. Prečo je to tak?

1. Zľavové pútače

Veľké a červené – také sú pútače upozorňujúce na rôzne akcie či zľavy. Je ich vidno na tri kilometre a neexistuje zákazník, ktorý by si ich nevšimol. Koniec koncov, je to predsa ich funkcia, ukoristiť našu pozornosť a vzbudiť v nás zvedavosť.

depositphotos.com

Červená farba má svoje psychologické opodstatnenie. Červená farba v nás vzbudzuje pocit, že musíme konať rýchlo. Urguje nás vstúpiť do obchodu a prehliadnuť si akciové produkty, lebo tam už zajtra byť nemusia. Je to farba, ktorá nášmu podvedomiu vždy signalizuje „pozor!“, a to je dôvodom, prečo sa pre predajcov stala jasnou voľbou.

2. Produkty podobné tým značkovým

Človek nemusí byť módny guru, aby spoznal, že ide o ikonický model určitej drahej značky. A rovnako nemusí byť módny guru, ani aby spoznal, že ide o napodobeninu. Stretnúť sa s nimi možno v takmer každom obchodnom centre a obchody sa tým rozhodne netaja. Práve naopak – využívajú túto stratégiu vo svoj prospech.

Balenciaga, Zara

Nejde totiž o klasické fejky, ktoré dostať na Miletičke a aj chromý orangutan už na prvý pohľad vie, že sa táto Guchi kabelka do týždňa rozpadne. Tieto sú trošku nenápadnejšie. A to je presne to, po čom spotrebitelia túžia – vyzerať ako slečny z magazínov za zlomkovú cenu.

3. Prezentovanie kompletného outfitu

Žiadna figurína na sebe nemá len tričko. Po prvé by to vyzeralo dosť stupídne a po druhé by to bola z marketingového hľadiska premárnená príležitosť. Predajcovia vedia, že človek, ktorý kupuje tričko, v skutočnosti nekupuje tričko.

depositphotos.com

Kupuje príbeh, predstavu seba samého, ako sa v danom tričku producíruje po meste a lapá všetky pohľady naokolo. Tak prečo mu k tej predstave nepribaliť aj džínsy a tenisky? Takéto náročky nastajlované skupiny produktov sa predávajú omnoho lepšie, ako keby každý produkt len tak ležal na polici sám.

4. Pohotový personál

Na rovnakom princípe fungujú aj dobre mierené rady personálu. Slečna vidí, že si do kabínky ťaháte bundu, a následne vás dobrých päť minút pozoruje, ak sa na seba v zrkadle neviete vynadívať.

depositphotos.com

Tak schmatne najbližší náhrdelník a ide do boja. „Tá blúza vám náramne pristane. No viete, ako by na vás vyzerala ešte lepšie? Keby ste si k nej dali toto,“ do ruky vám vopchá bižu za cenu menšieho diamantu a už to ide.

5. „Spomaľovače“

Nepochybne ste sa už niekedy snažili pretlačiť pomedzi regále a nechápavo krútili hlavou. „Som ja tučná alebo sú tie medzery medzi jednotlivými vešiakmi robené na mieru pre Kýblika zo Snehulienky?!“ Poteším vás, správna odpoveď je to druhé.

depositphotos.com

Hoci to na prvý pohľad zákazníka poriadne vytočí, svoj účel to splní. Zákazník spomalí, aby uchom z kabelky nestiahol z police celú novú kolekciu alebo sa rebrom nenapichol na strategicky umiestnené rameno ako Jánošík. A potom si všimne to pekné tričko. A tú tuniku. A tamtie nohavice. A už sa deje presne to, čo obchod od svojho regálovo-vešiakového bludiska očakával.

6. Umiestnenie sekcií so zlacneným tovarom

Najprv vás do predajne nalákajú obrovské akciové tabule, potom vás v nej vrelo privíta prvá prívalová vlna zlacneného tovaru. Vy sa ním prehrabete, oddelíte burinu od toho použiteľného a s úlovkom mierite ku kabínkam. No tam vám cestu skríži nevídané – ďalší regál s akciovým tovarom.

depositphotos.com

Aj toto rozmiestnenie sekcií so zlacneným tovarom patrí medzi marketingové triky. Najmä, ak ide o obchod, kde sa na kabínky čaká v rade. To človeka dosť rázne nabáda k tomu, aby nakukol aj do tohto regálu. Čo ak tam náhodou bude perla všetkých povianočných nákupov a namiesto vás ju uchmatne tá mrochta, ktorá nevie, že pod biele legíny sa ružové gaťky jednoducho nenosia?!

7. V objatí regálov

Keď sa zamierate na vizuálnu štruktúru predajne, uvedomíte si, že vytvára písmeno U. Police a vešiaky lemujú po obvode celý obchod, okrem toho sú však aj uprostred. Prečo je to tak? Na obalamutenie zákazníka. Nech už sa totiž postaví kamkoľvek, vždy bude z každej strany obklopený len ďalším a ďalším tovarom.

depositphotos.com

Zdroj: brightside.me
Titulná fotka: depositphotos.com


Tagy:

Michaela Molnárová
Som také ukecané malé pivo, ktoré miluje zvieratká a za trojuholník vegánskej pizze by ťa pokojne aj prešlo traktorom. Neriskuj. Na EMEFKA tvorím už nejaký ten piatok, preto v mojom portfóliu nájdeš naozaj všeličo. Mojou špecialitkou sú vzťahové záležitosti, mužsko-ženské peripetie a ľudské príbehy, ale pred nejakým tým internetovým virálom tiež nebudem utekať
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.