7 prešpekulovaných ťahov obchodných centier, na ktoré už určite dostali aj teba

Tieto marketingové ťahy sú celkom okaté… no aj tak fungujú.

Misie v nákupných centrách končia takmer v každom prípade fiaskom. Nie preto, že by sme nenašli, čo sme hľadali. Skôr sa deje presný opak – kúpime aj haraburdy, ktoré vôbec nepotrebujeme. Ideálne aj za peniaze, ktoré vlastne nemáme. Prečo je to tak?

1. Zľavové pútače

Veľké a červené – také sú pútače upozorňujúce na rôzne akcie či zľavy. Je ich vidno na tri kilometre a neexistuje zákazník, ktorý by si ich nevšimol. Koniec koncov, je to predsa ich funkcia, ukoristiť našu pozornosť a vzbudiť v nás zvedavosť.

depositphotos.com

Červená farba má svoje psychologické opodstatnenie. Červená farba v nás vzbudzuje pocit, že musíme konať rýchlo. Urguje nás vstúpiť do obchodu a prehliadnuť si akciové produkty, lebo tam už zajtra byť nemusia. Je to farba, ktorá nášmu podvedomiu vždy signalizuje „pozor!“, a to je dôvodom, prečo sa pre predajcov stala jasnou voľbou.

2. Produkty podobné tým značkovým

Človek nemusí byť módny guru, aby spoznal, že ide o ikonický model určitej drahej značky. A rovnako nemusí byť módny guru, ani aby spoznal, že ide o napodobeninu. Stretnúť sa s nimi možno v takmer každom obchodnom centre a obchody sa tým rozhodne netaja. Práve naopak – využívajú túto stratégiu vo svoj prospech.

Balenciaga, Zara

Nejde totiž o klasické fejky, ktoré dostať na Miletičke a aj chromý orangutan už na prvý pohľad vie, že sa táto Guchi kabelka do týždňa rozpadne. Tieto sú trošku nenápadnejšie. A to je presne to, po čom spotrebitelia túžia – vyzerať ako slečny z magazínov za zlomkovú cenu.

3. Prezentovanie kompletného outfitu

Žiadna figurína na sebe nemá len tričko. Po prvé by to vyzeralo dosť stupídne a po druhé by to bola z marketingového hľadiska premárnená príležitosť. Predajcovia vedia, že človek, ktorý kupuje tričko, v skutočnosti nekupuje tričko.

depositphotos.com

Kupuje príbeh, predstavu seba samého, ako sa v danom tričku producíruje po meste a lapá všetky pohľady naokolo. Tak prečo mu k tej predstave nepribaliť aj džínsy a tenisky? Takéto náročky nastajlované skupiny produktov sa predávajú omnoho lepšie, ako keby každý produkt len tak ležal na polici sám.

4. Pohotový personál

Na rovnakom princípe fungujú aj dobre mierené rady personálu. Slečna vidí, že si do kabínky ťaháte bundu, a následne vás dobrých päť minút pozoruje, ak sa na seba v zrkadle neviete vynadívať.

depositphotos.com

Tak schmatne najbližší náhrdelník a ide do boja. „Tá blúza vám náramne pristane. No viete, ako by na vás vyzerala ešte lepšie? Keby ste si k nej dali toto,“ do ruky vám vopchá bižu za cenu menšieho diamantu a už to ide.

5. „Spomaľovače“

Nepochybne ste sa už niekedy snažili pretlačiť pomedzi regále a nechápavo krútili hlavou. „Som ja tučná alebo sú tie medzery medzi jednotlivými vešiakmi robené na mieru pre Kýblika zo Snehulienky?!“ Poteším vás, správna odpoveď je to druhé.

depositphotos.com

Hoci to na prvý pohľad zákazníka poriadne vytočí, svoj účel to splní. Zákazník spomalí, aby uchom z kabelky nestiahol z police celú novú kolekciu alebo sa rebrom nenapichol na strategicky umiestnené rameno ako Jánošík. A potom si všimne to pekné tričko. A tú tuniku. A tamtie nohavice. A už sa deje presne to, čo obchod od svojho regálovo-vešiakového bludiska očakával.

6. Umiestnenie sekcií so zlacneným tovarom

Najprv vás do predajne nalákajú obrovské akciové tabule, potom vás v nej vrelo privíta prvá prívalová vlna zlacneného tovaru. Vy sa ním prehrabete, oddelíte burinu od toho použiteľného a s úlovkom mierite ku kabínkam. No tam vám cestu skríži nevídané – ďalší regál s akciovým tovarom.

depositphotos.com

Aj toto rozmiestnenie sekcií so zlacneným tovarom patrí medzi marketingové triky. Najmä, ak ide o obchod, kde sa na kabínky čaká v rade. To človeka dosť rázne nabáda k tomu, aby nakukol aj do tohto regálu. Čo ak tam náhodou bude perla všetkých povianočných nákupov a namiesto vás ju uchmatne tá mrochta, ktorá nevie, že pod biele legíny sa ružové gaťky jednoducho nenosia?!

7. V objatí regálov

Keď sa zamierate na vizuálnu štruktúru predajne, uvedomíte si, že vytvára písmeno U. Police a vešiaky lemujú po obvode celý obchod, okrem toho sú však aj uprostred. Prečo je to tak? Na obalamutenie zákazníka. Nech už sa totiž postaví kamkoľvek, vždy bude z každej strany obklopený len ďalším a ďalším tovarom.

depositphotos.com

Zdroj: brightside.me
Titulná fotka: depositphotos.com

Reagujte!
Grr Grr
2
Grr
Fuuj Fuuj
7
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
1
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
6
Haha
Woow Woow
8
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Technické vychytávky, ktoré k nám prišli akoby priamo z budúcnosti

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME