Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 25.4.2024
sk
Marek
, Marko, Markus
cz
Marek

Určite poznáte tie motivačné srandy o tom, ako by ste si mali každý deň ušetriť jeden cent a potom o dva roky odísť za rozbité prasiatko kamsi do Ameriky alebo kam. A určite ste nad nimi vždy len prevracali očami. Tento článok je však jasným dôkazom toho, že možno na nich bude čo-to pravdy.

1. Listerine

Na začiatku 19. storočia Joseph Lister prišiel s nápadom na produkt, ktorý mal vydezinfikovať ústa po operácii a tento inovatívny produkt bol vlastne predchodcom jednej z najznámejších ústnych vôd, ktoré dnes poznáme. Netrvalo dlho a značka Listerine narástla do svetových rozmerov o čom jasne svedčili aj príjmy tejto spoločnosti. Tie narástli zo sto tisíc na viac ako osem miliónov. Za úspechom tejto pomôcky v dentálnej hygiene stojí nápad Gerarda Lamberta a jeho skvelá reklamná stratégia. Ten totiž navrhol, aby sa Listerine propagoval ako liek na chronickú hilatózu (zápach z úst), na čom by vlastne nebolo nič zvláštne, keby takáto diagnóza v tom čase vôbec existovala. Lenže neexistovala a teda sa v tomto prípade hovorí o jednom z prvých prípadov, kedy ľudia kupovali čosi, čo ani nevedeli, že vlastne potrebujú.

https://www.listerine.cz/products

2. Clevlandská klinika

V roku 2007 zaviedla Clevlandská klinika v Spojených štátoch zaujímavé opatrenie, ktoré jej ušetrilo naozaj nemalé peniaze. Prestala totiž zamestnávať ľudí, ktorí fajčili. Na jednej strane to môže znieť ako diskriminácia, na strane druhej je to celkom pochopiteľné, keďže je všeobecne známe, že fajčiari pracujú vďaka svojim neustálym prestávkam menej ako iní zamestnanci. Avšak to nebol jediný dôvod, prečo sa klinika chcela priaznivcom cigariet oblúkom vyhnúť. Hlavným dôvodom bol totiž ten, že fajčenie vážne škodí ľudskému zdraviu a teda majú fajčiari ročne vyššie náklady na zdravotnú starostlivosť ako ľudia, ktorí tabakové výrobky k životu nepotrebujú. No a keďže časť tejto zdravotnej starostlivosti musí hradiť zamestnávateľ, vylúčenie takýchto zamestnancov veľmi pomohlo k navýšeniu firemného rozpočtu.

https://giphy.com/gifs/the-simpsons-smoking-YI4eR3bHBCByM

3. UPS

UPS je obrovská americká kuriérska spoločnosť s hlavným sídlom v Atlante, ktorá ušetrila peniaze naozaj netradičným spôsobom. Pokiaľ máte vodičák a radíte sa k aktívnym šoférom, určite ste si už všimli, že odbáčať doľava v hustej premávke je častokrát náročnejšie, než odbočiť doprava. Nehovoriac teda o tom, že pri snahe zaradiť sa do ľavého odbočovacieho pruhu vzniká množstvo dopravných nehôd. Hlavy spoločnosti sa teda dali dohromady a vymysleli plán – od sedemdesiatych rokov minulého storočia sa trasy kuriérov plánujú tak, aby sa v deväťdesiatich percentách prípadov vyhýbali odbáčaniu doľava. Tento krok ušetril UPS milióny litrov paliva ročne, čo pre spoločnosť znamená milióny dolárov navyše.

http://newscult.com/ups-lost-someones-846k-inheritance-offered-refund-shipping-handling/

4. Lego

Začiatkom roku 2000 bola dánska spoločnosť, orientovaná na výrobu plastových stavebníc, na pokraji bankrotu a z ťažkej situácie ich nedokázali vytiahnuť ani kreatívne hlavy ich skúsených dizajnérov hračiek. V tom čase sa Lego zachránilo len o vlások vďaka zmluve so Star Wars Universe, po ktorej začali vyrábať hračky s takouto tématikou. Neskôr však prebral vedenie firmy Jørgen Vig Knudstorp, ktorý ako generálny riaditeľ prišiel s geniálnou, no v podstate jednoduchou myšlienkou: Menej skúsených dizajnérov, viac nápadov od fanúšikov. Firma sa teda začala viac zaujímať o to, čo od nich chcú ich fanúšikovia a tento smelý krok im pomohol vyšvihnúť sa naspäť na vrchol.

https://www.livekindly.co/lego-launch-range-sustainable-plant-based-plastic/

5. United Airlines

Ako sa hovorí, aj tie najmenšie zmeny môžu viesť k pôsobivým výsledkom a presne toho sa chopila aj americká spoločnosť zabezpečujúca leteckú prepravu. Začala totiž šetriť na miestach, kde si to väčšina pasažierov ani nemala šancu všimnúť. Napríklad prestali rozdávať servítky na krátkych letoch, vymenili grepový džús za pomarančový a vyberali kratšie filmy, ktoré premietali počas letu. Tieto tri jednoduché kroky ušetrili spoločnosti United Airlines už 200 miliónov dolárov.

https://www.theverge.com/2013/11/4/5066904/american-airlines-allows-personal-electronics-on-flights

6. Amazon

Odišli by ste zo svojej práce, keby vám šéf ponúkol päť tisíc dolárov ako odstupné? Ak áno, tak práca, ktorú ste dovtedy robili pravdepodobne pre vás nie je to pravé orechové a zaberáte miesto niekomu, kto ju bude naozaj zbožňovať a teda aj vykonávať efektívnejšie. Cestou takejto stratégie sa vydal Amazon, pretože vedenie firmy verí, že hoci sa to na prvý pohľad vôbec nezdá, vlastne takto šetrí. A nielen peniaze, ale aj čas, ktorý mohol byť investovaný do ľudí, ktorým na osude spoločnosti naozaj záleží. Ponúkajú teda za odstupný list päť tisíc, čo vedie k dvom veciam – ľudia, ktorí ho prijmú sa zamyslia nad svojim životom a ľudia, ktorí odmietnu, zvýšia svoju produktivitu, lebo si uvedomia, že sú za svoju prácu vlastne vďační.

http://www.abc.net.au/news/2017-12-06/amazon-in-australia-what-will-it-mean-for-workers-rights/9228446

7. Yahoo

V roku 2009 sa spoločnosť Yahoo dostala do veľkých finančných problémov. Tie boli až také obrovské, že boli nútení prepustiť svojich zamestnancov, no táto myšlienka sa z pochopiteľných dôvodov vedeniu príliš nepozdávala. Zhodou okolností bol práve čas vianočných sviatkov a tak prišla firma s nápadom na záchranu. Namiesto toho, aby zamestnancov vyhodili, im dali nútenú dovolenku od Vianoc až do Nového roku. Tento ťah im ušetril vyše dvadsať miliónov a čo je ešte pozitívnejšie – nikto neprišiel o prácu.

https://www.flickr.com/photos/yodelanecdotal/6437974123/in/album-72157628238589911/

Zdroj: brightside.me
Titulná fotka: newscult.com


Tagy:

Michaela Molnárová
Som také ukecané malé pivo, ktoré miluje zvieratká a za trojuholník vegánskej pizze by ťa pokojne aj prešlo traktorom. Neriskuj. Na EMEFKA tvorím už nejaký ten piatok, preto v mojom portfóliu nájdeš naozaj všeličo. Mojou špecialitkou sú vzťahové záležitosti, mužsko-ženské peripetie a ľudské príbehy, ale pred nejakým tým internetovým virálom tiež nebudem utekať
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.