Reklamy. Neodmysliteľná súčasť Vianoc každého dieťaťa 90. rokov. Či chcete alebo nie, poznáte snáď lepší spôsob ako zistiť, že začala jeseň, než ten, že supermarkety rozvesia vianočnú výzdobu a telekomunikační operátori spustia vianočnú kampaň v televíziách? Za posledné roky sa takýchto reklám zjavilo neúrekom, existuje však pár, ktoré ak nám aj vypadli z pamäti, vďaka tomuto článku zistíte, že boli zakopané len vo veľmi plytkom hrobe.
Predražená
Začneme našimi českými susedmi, ktorí sa rozhodli pre vážne veľký ťah: dotiahnuť do svojej reklamy legendu kopu z otočky, neohrozeného Walkera Texaského Rangera. Obrátený vtip s Bruceom Leem tomu nasadil korunku.
Moderná
Slovenský T-Mobile sa ale tiež nenechal zahanbiť. Možno sme neobsadili americkú hviezdu akčných filmov a majstra v karate, no do originality nám nič nechýbalo. Jednou z najlepších bola reklama o odvekej vojne medzi Santom a Ježiškom. A aj človek, čo hipsterov moc neobľubuje, si túto sympatickú dvojku s deťmi dokázal obľúbiť.
Dokonale načasovaná
Reklama, ktorá bola dokonalým potešením každého perfekcionistu. Ak máš v sebe čo i len kúsok zmyslu pre dokonalosť, táto reklama priam ulahodila tvojej duši.
Najsmutnejšia (ale s veľmi šťastným koncom)
Táto reklama sa síce vysielala v Nemecku, no jej motív bol natoľko silný, že internetom obehla úplne celý svet, vrátane Slovenska. Možno to bude tým, že kvalitou predčila mnohé celovečerné filmy.
Najtrápnejšia
Najtrápnejšia nie je preto, že by bola vyslovene zlá, pretože sme videli už omnoho horšie. Ide skôr o to, ako sa vám snaží naservírovať pocit ľútosti za chlapca, ktorý očakával svoju rodinu. V skutočnosti sa však zaňho cítite hlavne trápne. Najmä kvôli kostýmu, no ani koniec tejto reklamy k príjemnému pocitu moc nepomohol.
Ikonická
Čo by to boli za Vianoce, keby nám chór mužov a žien potichu nenašepkával, že „Vianoce sú tu“. Dokonca aj tí, čo nemali radi Santu, si vždy aspoň prvýkrát radi pozreli ikonu vianočných reklám s vysvietenými kamiónmi a nádhernou krajinou. O to lepší pocit mali tí, čo kamión mohli vidieť aj na vlastné oči.
Nostalgická
A bolo by samozrejme nefér, keby sme zabudli na ikonu medzi našimi reklamami. Jednoduchá, nenáročná reklama s príjemným a vtipným záverom, ktorý ani po všetkých tých rokoch neomrzí. Snáď preto je u väčšiny z nás tou prvou, na ktorú si pod „vianočnými reklamami“ spomenieme.
Najotravnejšia
Na záver nesmie chýbať tento skvost, ktorý by sme najradšej vynechali, no ako by sme vás mohli pripraviť o to, aby vám celý deň znel v hlave? Týmto „drahokamom“ nás T-Mobile mučil niekoľko mesiacov. Napriek tomu, že Vianoce tak dlho zďaleka netrvajú. A aj vďaka týmto reklamám to bolo vážne utrpenie.
Titulná fotka: coca-cola.com