Reklamy. Neodmysliteľná súčasť Vianoc každého dieťaťa 90. rokov. Či chcete alebo nie, poznáte snáď lepší spôsob ako zistiť, že začala jeseň, než ten, že supermarkety rozvesia vianočnú výzdobu a telekomunikační operátori spustia vianočnú kampaň v televíziách? Za posledné roky sa takýchto reklám zjavilo neúrekom, existuje však pár, ktoré ak nám aj vypadli z pamäti, vďaka tomuto článku zistíte, že boli zakopané len vo veľmi plytkom hrobe.

Predražená

<

Začneme našimi českými susedmi, ktorí sa rozhodli pre vážne veľký ťah: dotiahnuť do svojej reklamy legendu kopu z otočky, neohrozeného Walkera Texaského Rangera. Obrátený vtip s Bruceom Leem tomu nasadil korunku.

Moderná

<

Slovenský T-Mobile sa ale tiež nenechal zahanbiť. Možno sme neobsadili americkú hviezdu akčných filmov a majstra v karate, no do originality nám nič nechýbalo. Jednou z najlepších bola reklama o odvekej vojne medzi Santom a Ježiškom. A aj človek, čo hipsterov moc neobľubuje, si túto sympatickú dvojku s deťmi dokázal obľúbiť.

Dokonale načasovaná

<

Reklama, ktorá bola dokonalým potešením každého perfekcionistu. Ak máš v sebe čo i len kúsok zmyslu pre dokonalosť, táto reklama priam ulahodila tvojej duši.

Najsmutnejšia (ale s veľmi šťastným koncom)

<

Táto reklama sa síce vysielala v Nemecku, no jej motív bol natoľko silný, že internetom obehla úplne celý svet, vrátane Slovenska. Možno to bude tým, že kvalitou predčila mnohé celovečerné filmy.

Najtrápnejšia

<

Najtrápnejšia nie je preto, že by bola vyslovene zlá, pretože sme videli už omnoho horšie. Ide skôr o to, ako sa vám snaží naservírovať pocit ľútosti za chlapca, ktorý očakával svoju rodinu. V skutočnosti sa však zaňho cítite hlavne trápne. Najmä kvôli kostýmu, no ani koniec tejto reklamy k príjemnému pocitu moc nepomohol.

Ikonická

<

Čo by to boli za Vianoce, keby nám chór mužov a žien potichu nenašepkával, že „Vianoce sú tu“. Dokonca aj tí, čo nemali radi Santu, si vždy aspoň prvýkrát radi pozreli ikonu vianočných reklám s vysvietenými kamiónmi a nádhernou krajinou. O to lepší pocit mali tí, čo kamión mohli vidieť aj na vlastné oči.

Nostalgická

<

A bolo by samozrejme nefér, keby sme zabudli na ikonu medzi našimi reklamami. Jednoduchá, nenáročná reklama s príjemným a vtipným záverom, ktorý ani po všetkých tých rokoch neomrzí. Snáď preto je u väčšiny z nás tou prvou, na ktorú si pod „vianočnými reklamami“ spomenieme.

Najotravnejšia

<

Na záver nesmie chýbať tento skvost, ktorý by sme najradšej vynechali, no ako by sme vás mohli pripraviť o to, aby vám celý deň znel v hlave? Týmto „drahokamom“ nás T-Mobile mučil niekoľko mesiacov. Napriek tomu, že Vianoce tak dlho zďaleka netrvajú. A aj vďaka týmto reklamám to bolo vážne utrpenie.

Titulná fotka: coca-cola.com


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné