Jedáleň. Pojem, ktorý sa s tebou ťahá už od škôlky. Tam ti to bolo viac-menej jedno a riešiť si to začal až na základke. Školské obedy mali svoje osobité čaro. Príjemné pani kuchárky, ktoré ťa prebodli pohľadom, keď si poprosil o viac granka na buchtách na pare. Chute a vône, ktoré nikde inde ako v jedálni nezažiješ. Základka a stredná boli fajn a keď si prišiel na výšku, tak ti vlastne všetky tieto super obedy začali chýbať a bol si odkázaný na vifonky, cestoviny a párky. Nový level nasledoval, keď si sa už konečne zamestnal. Spoločné obedy s kolegami, menučka za 4€…ej, niekto sa má ako pán! Aby si sa ale príliš nevytešoval, prinášame náhľad do jedální tých najväčších celosvetových korporátov, kde sa o svojich zamestnancov ukážkovo starajú (aspoň čo sa jedla týka).
1. Google
Zamestnanci Googlu dostávajú denne tri jedlá zadarmo. „Jedáleň“ je rozdelená na viacero častí, kde viete nájsť rôzne druhy jedál a kuchýň, fast foody, mrazené jogurty, drinky a sladkosti. Jedna z najpopulárnejších recenzií na Google jedáleň je: „Ak chcete zažiť sklamanie zo svojej práce, choďte s kamarátom z Googlu do ich jedálni. Je to niečo neskutočné.“
V Google sa snažia myslieť ekologicky a upozorňujú na veľkosť porcií, aby nedošlo k zbytočnému plytvaniu jedla. V jedálni visí oznam, ktorý má zamestnancom pripomenúť, že keď máte väčší tanier budete si dávať aj väčšie porcie.
Taktiež začali vytvárať dezerty, ktoré sa dajú zjesť na tri hryzy. Chceli totiž zamestnancov inšpirovať k tomu, že ten, kto chce ešte ďalší dezert musí vstať a ísť si poň. Tým pádom má čas rozmýšľať nad zvyšnými kalóriami, ktoré sa do seba chystá vhodiť.
2. Apple
Základňa Apple v Californii má pre svojich zamestnancov k dispozícii zadarmo reštauráciu Caffè Macs. Na výber je mexická, talianska, japonská, španielska a francúzska kuchyňa. Na raňajky sú najčastejšie k dispozícii francúzske toasty s jahodami, čokoládové palacinky, čerstvé ovocné šťavy, niekoľko druhov zmrzliny a iné dezerty.
3. Facebook
Koncept facebookovej jedálni je inšpirovaný školskými časmi. Pointa je, aby ľudia sedeli v čo najväčších skupinkách a mohli spoločne diskutovať a oddychovať od práce.
„Všetky spoločnosti hľadajú spôsoby, ako zvýšiť produktivitu zamestnancov, ako z nich získať maximum a tiež, aké najlepšie benefity sa im dajú poskytnúť. Prečo to teda všetko nespojiť a robiť to prostredníctvom jedla?“ Nathaniel Eckhaus, šéfkuchár
4. Pixar
Pixarovské Café Luxo v Californii víta návštevníkov veľkými sochami Buzz Lightyeara a Woodyho. Následne, keď sa presuniete do miestnosti, vyzerá to podobne ako v Múzeum d´Orsay v Paríži. To bolo veľké prianie Steva Jobsa, keď ešte pracoval ako šéf spoločnosti.
V Café Luxo sa nájde plno špecialít ako napríklad losos v javorom sirupe, cestoviny s tofu, hamburgery, ravioly, steaky, burrito, pizza a všetky možné druhy dezertov.
5. Twitter
Okrem skvelého výberu jedál využívajú v Twitteri hastagy, aby vedeli lepšie kategorizovať menu. Napríklad používajú hastag #Birdfeeder na raňajky. Podľa tohto hastagu je každý týždeň v jedálni skonzumovaných 1 440 natvrdo uvarených vajíčok, 585 galónov kávy a 127 kg slaniny.
6. Dropbox
Dropboxácka jedáleň má názov Tuck Shop a na výber je nekonečné množstvo jedál. Spoločnosť najviac oceňuje ich hlavného šéfkuchára, ktorý pracoval v tých najlepších reštauráciách na svete.
Zdroj: Brightside.me, Misstechy.com, Dailymail.co.uk
Titulná fotka: Misstechy.com