Náš zákazník, náš pán. Tá časť populácie, ktorej inteligenčný kvocient sa nerovná výške nenarodeného dieťaťa, si uvedomuje, že na jej dvacke nestojí ekonomika celého národa a nezneužíva toto heslo, ako sa jej páči. Lenže potom je tu tá druhá. Ľudia, ktorým rodičia v detstve okrajovali kôrku na chlebe a teraz žijú v domnienke, že im tieto maniere prejdú všade. Neprejdú.
Takýchto zákazníkov majiteľka reštaurácie, o ktorej píše portál Metro, nemá práve dvakrát v láske. Úprimne, niet sa čomu diviť. Čo má človek v takejto situácii robiť? Nechať si skákať po hlave a dúfať, že mu za to Svätý Peter jedného dňa nezabuchne dvere do neba rovno pred nosom (alebo aspoň dostane slušný tringelt)? Alebo sa na to vykašľať a rovno ich poslať kade ľahšie?
Majiteľku vymyslené recenzie nenechali chladnou
50-ročná Alice Cheung, majiteľka čínskej reštaurácie Oriental Express, sa očividne prikláňa k druhej možnosti. Od otvorenia reštaurácie v Anglicku sa už stretla s mnohými sťažnosťami a zatiaľ čo tie opodstatnené sa snažila doriešiť k spokojnosti oboch strán, tie ostatné jej nedali spávať. „Najbizarnejšie bolo hádam to, keď si zákazník objednal vegetariánsky box a sťažoval sa, že v ňom nebolo žiadne mäso,“ hovorí majiteľka.
„Práve vtedy sme sa rozhodli, že začneme na negatívne recenzie, ktoré nedávajú absolútne žiaden zmysel, reagovať,“ dodáva. Na portáli Just Eat má reštaurácia momentálne takmer 150 hodnotení a prevažná väčšina z nich je pozitívna. No potom sú tu gastro experti, z ktorých sa jednému až nožík vo vrecku otvára. „Volal k nám muž a chcel jedlo zadarmo. Potom nám napísal zlú recenziu na googli, lebo sme mu ho odmietli dať,“ delí sa Alice Cheung o ďalšiu tragikomickú príhodu.
„Niekedy mám pocit, že ľudia zneužívajú možnosť napísať zlú recenziu ako spôsob, ako sa nám vyhrážať. Negatívne recenzie nám nevadia, ale chceme, aby boli úprimné. Ak sme naozaj pochybili, nemáme problém zákazníka odškodniť, ale ak je to čistý blud, človek by sa mal pripraviť na to, že nebudeme len tak sedieť so založenými rukami,“ vysvetľuje na záver majiteľka.
Zdroj: metro.co.uk