Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 22.11.2024
sk
Cecília
cz
Cecílie

Netflix prišiel o takmer milión predplatiteľov

Straty, o ktorých firma informovala v utorok, sú najväčšie v jej histórii, pričom najviac zákazníkov stratila v USA a Kanade, za ktorými nasleduje Európa.


Streamovacia služba Netflix prišla od apríla do júla o takmer milión predplatiteľov. Informuje o tom spravodajský portál BBC s odvolaním sa na čísla zverejnené v utorok.

Straty však podľa BBC neboli také, ako sa vedenie firmy obávalo. Výkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings na otázku, čo podľa neho mohlo zastaviť ďalší úbytok predplatiteľov, konštatoval: „Ak to bola jediná vec, mohli by sme povedať Stranger Things“.

Spoločnosť v apríli informovala o prvom poklese predplatiteľov od roku 2011. Po týchto správach nasledovalo prepustenie stoviek zamestnancov. Straty, o ktorých firma informovala v utorok, sú najväčšie v jej histórii, pričom najviac zákazníkov Netflix stratil v USA a Kanade, za ktorými nasleduje Európa.

Shutterstock

Pre Netflix, ktorý si roky užíval zdanlivo nezastaviteľný rast, keď zmenil spôsob, akým ľudia po celom svete sledujú filmy a seriály, je to obrovská zmena. Jeho pozícia globálneho obra sa ešte viac upevnila v roku 2020, keď svet zasiahla pandémia koronavírusu a ľudia, ktorí museli byť zavretí doma, trávili čas sledovaním hitov ako Squid Game (2021) alebo Koruna (2016). Keď sa však ľudia začali vracať k svojim predpandemickým zvyklostiam, Netflix začal mať problémy s lákaním nových zákazníkov a tiež s udržaním si tých existujúcich, najmä v čase rastúcich životných nákladov.

Spoločnosť tiež čelí tvrdej konkurencii v podobe Apple TV, HBO Max, Amazon Prime alebo Disney+. Niektorých zákazníkov tiež odradilo zdražovanie jeho služieb.

Na konci júna mala spoločnosti zhruba 220 miliónov predplatiteľov, čo je stále omnoho viac ako v prípade jej najbližšej konkurencie. Spoločnosť, ktorá si zvykla na rast v dvojciferných číslach, však zápasí s najvážnejším spomalením za celé roky, keď jej príjmy počas apríla až júna dosiahli 7,9 miliardy dolárov, čo je medziročný rast o 8,6 %.

Hodnota akcií firmy v tomto roku klesla už o viac ako 60 %, keďže investori veľmi neveria jej vyhliadkam.

Spoločnosť je presvedčená, že svoj rast opätovne naštartuje s pomocou novej, lacnejšej služby s pridaním reklamy a tiež vďaka ráznemu zakročeniu proti zdieľaniu hesiel, ktoré podľa jednej štúdie stojí Netflix ročne šesť miliárd dolárov. V niektorých krajinách Strednej a Južnej Ameriky už teraz účtuje ľuďom poplatok za zdieľané kontá a dúfa, že sa jej to podarí aplikovať aj vo zvyšku sveta.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.