Netflix prišiel o takmer milión predplatiteľov

Straty, o ktorých firma informovala v utorok, sú najväčšie v jej histórii, pričom najviac zákazníkov stratila v USA a Kanade, za ktorými nasleduje Európa.


Streamovacia služba Netflix prišla od apríla do júla o takmer milión predplatiteľov. Informuje o tom spravodajský portál BBC s odvolaním sa na čísla zverejnené v utorok.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Straty však podľa BBC neboli také, ako sa vedenie firmy obávalo. Výkonný riaditeľ Netflixu Reed Hastings na otázku, čo podľa neho mohlo zastaviť ďalší úbytok predplatiteľov, konštatoval: „Ak to bola jediná vec, mohli by sme povedať Stranger Things“.

Spoločnosť v apríli informovala o prvom poklese predplatiteľov od roku 2011. Po týchto správach nasledovalo prepustenie stoviek zamestnancov. Straty, o ktorých firma informovala v utorok, sú najväčšie v jej histórii, pričom najviac zákazníkov Netflix stratil v USA a Kanade, za ktorými nasleduje Európa.

Shutterstock

Pre Netflix, ktorý si roky užíval zdanlivo nezastaviteľný rast, keď zmenil spôsob, akým ľudia po celom svete sledujú filmy a seriály, je to obrovská zmena. Jeho pozícia globálneho obra sa ešte viac upevnila v roku 2020, keď svet zasiahla pandémia koronavírusu a ľudia, ktorí museli byť zavretí doma, trávili čas sledovaním hitov ako Squid Game (2021) alebo Koruna (2016). Keď sa však ľudia začali vracať k svojim predpandemickým zvyklostiam, Netflix začal mať problémy s lákaním nových zákazníkov a tiež s udržaním si tých existujúcich, najmä v čase rastúcich životných nákladov.

Spoločnosť tiež čelí tvrdej konkurencii v podobe Apple TV, HBO Max, Amazon Prime alebo Disney+. Niektorých zákazníkov tiež odradilo zdražovanie jeho služieb.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Na konci júna mala spoločnosti zhruba 220 miliónov predplatiteľov, čo je stále omnoho viac ako v prípade jej najbližšej konkurencie. Spoločnosť, ktorá si zvykla na rast v dvojciferných číslach, však zápasí s najvážnejším spomalením za celé roky, keď jej príjmy počas apríla až júna dosiahli 7,9 miliardy dolárov, čo je medziročný rast o 8,6 %.

Hodnota akcií firmy v tomto roku klesla už o viac ako 60 %, keďže investori veľmi neveria jej vyhliadkam.

Spoločnosť je presvedčená, že svoj rast opätovne naštartuje s pomocou novej, lacnejšej služby s pridaním reklamy a tiež vďaka ráznemu zakročeniu proti zdieľaniu hesiel, ktoré podľa jednej štúdie stojí Netflix ročne šesť miliárd dolárov. V niektorých krajinách Strednej a Južnej Ameriky už teraz účtuje ľuďom poplatok za zdieľané kontá a dúfa, že sa jej to podarí aplikovať aj vo zvyšku sveta.


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné