V našej rubrike Funnybiz ti prinášame rozhovory s ľuďmi, ktorí sa rozhodli rozbehnúť netradičný biznis. Buď sú to tričká s originálnymi motívmi a nápismi, nevšedné darčeky alebo originálne produkty, aké inde nenájdeš.
Nalejme si čistého vína – alkohol jednoducho patrí k slovenskej kultúre a žiadna poriadna spoločenská akcia, párty či chatovačka sa bez neho nezaobíde. OpimeMa je značka, ktorá ponúka vtipné tričká a ďalší merch, pomocou ktorého môžeš vyjadriť svoju náklonnosť k silným nápojom. Štýlových tričiek nikdy nie je dosť a v tvojom šatníku sa určite nájde miesto pre novú párty uniformu.
OpimeMa nájdeš na Facebooku, Instagrame aj na webe.
Ako vznikla prvotná myšlienka pre založenie značky OpimeMa?
Prvotná myšlienka značky začala na našej spoločnej dovolenke, kde sme slovo OpimeMa používali v rámci svojej partie, a napadlo nám, že by bolo fajn si spraviť také tričká. Keď ich na nás videli iní ľudia, hneď ich to oslovilo a chceli svoje tričko aj oni. Vtedy nám napadlo, že by sa z toho mohol stať väčší brand.
Máte prehľad o demografii vašich zákazníkov? Videli ste svoje veci na niekom, na kom by ste to nečakali?
Naše veci, podľa očakávania, nosia najmä mladí ľudia, pretože práve tí sú ochotní si obliecť hocičo smiešne a hlavne, keď to zobrazuje alkohol. Azda by sme nečakali, aby v našom tričku chodili 50-roční štamgasti ráno na pivo. Raz nám ale napísal na Instagrame muž, ktorému tipujem cez 40, a dokonca sme mu robili špeciálnu farebnú kombináciu mikiny.
Čo predstavuje najväčšiu výzvu pri výrobe vlastných tričiek?
Najväčšou výzvou je asi vymyslieť niečo vtipné na tričko, čo ľudí zaujme natoľko, aby si povedali, že to chcú nosiť na sebe.
Čo najradšej pije tím OpimeMa?
Matúš je milovník dobrého čapovaného pivka, a to najmä v lete. Vtedy je totižto tvrdý alkohol, viac-menej, zabijak. V zime sa rád zahreje borovičkou. Marko vraví, že nie je rasista, a teda nerobí rozdiely medzi bielym a tmavým alkoholom. Anton, podobne ako Marko, nie je rasista a pije všetko, čo sa začína na slovo či – či pivo, či vodka, či rum.
Ktoré známe tváre s vami spolupracujú?
Nemáme vyslovene známe tváre, skôr sa snažíme nadväzovať spolupráce s menšími „influencermi“, aby tá pomoc bola obojstranná. Takú užšiu spoluprácu máme s českým raperom Kevinom Rousom, ktorý naše produkty dosť prezentuje na sociálnych sieťach a v klipoch jeho pesničiek.
Vo vašom e-shope vidíme tričká, mikiny aj rôzne doplnky. Na aké nové produkty sa môžeme tešiť najbližšie?
Radi by sme rozšírili naše spektrum produktov o ponožky, ale aj ďalšie nové dizajny, či už tričiek, alebo mikín.
Pijú Slováci konzistentne, alebo sú obdobia v roku, keď idú vaše výrobky extra na dračku?
Alkohol je metla ľudstva a zametať sa musí. Naše veci idú na dračku obzvlášť pred Vianocami, avšak toto si môže povedať drvivá väčšina e-shopov. Teraz síce cítime výpadok pre pandémiu koronavírusu, ale veríme, že sa situácia opäť vráti do lepšieho vo všetkých smeroch.
Čo považujete za svoj najväčší doterajší úspech?
Objavili sme sa na festivale Edmania. Usporiadatelia nás sami kontaktovali s tým, že sa im páči naša značka. Spoločnými silami sme vytvorili tematický merch na podujatie a následne sme ho tam predávali. Jedným z úspechov a zároveň vtipnou príhodou je aj situácia, keď dal Ego story v našom tričku. Keďže sme z Piešťan, chodíme sa baviť najčastejšie sem.
Zopárkrát sme sa stretli v klube aj s Egom, ktorý videl na nás naše tričká a pochválil myšlienku. Slovo dalo slovo a razom sme vedeli, aké tričko chce a kam mu ho máme poslať. Toto sa stalo v lete. Po nejakom čase sme si mysleli, že je to už pasé, no zrazu medzi vianočnými sviatkami dal piešťanský raper story práve v našom tričku, takže sme dostali vianočný darček.
Aké sú vaše ambície a sny do budúcna?
Určite sa chceme dostať viac medzi mladých ľudí, ktorí budú našu značku poznať v dobrom a budú ju radi nosiť. Jedným z míľnikov je určite aj kamenná predajňa a jedným z takých azda najťažšie splniteľných snov je vlastný alkohol.
Čo vás pri tvorbe nových dizajnov inšpiruje?
Pri tvorbe tričiek sa vždy snažíme používať vtipné alkohlášky zo života. Samotné „OpimeMa“ je pre nás niečo ako „nazdravie“. Samozrejme, chceme dizajn vždy prispôsobiť tomu, čo práve mladí ľudia nosia.
Keby ste svoju značku mali opísať tromi prídavnými menami, ktoré by to boli?
Vtipná, mladícka, alkoholická.
Ďakujeme za rozhovor a dúfame, že čoskoro budeme môcť zavítať do kamennej predajne OpimeMa!
Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný, alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail sefredaktor@emefka.sk