V roku 1972 sa v Bratislave začalo uvažovať, že budúce problémy s mestskou hromadnou dopravou by mohlo vyriešiť metro ako nosný dopravný systém. Reálne sa začalo stavať dvakrát. Je rok 2023 a ako iste vieš, žiadne metro stále nemáme.
Viac nám o tejto problematike porozprával Peter Martinko, člen Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave. V ňom sa zaoberajú históriou, súčasnosťou a budúcnosťou mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. Zaujímala nás nielen história, ale aj či si myslí, že sa ľudia niekedy budú prevážať po Bratislave metrom.
Myšlienka nového metra
Začiatkom 70. rokov dvadsiateho storočia ústredné vládne orgány ČSSR rozhodli, že sa z Bratislavy stane v dlhodobom výhľade (1970 – 2050) miliónová sídelno-regionálna aglomerácia. Milión obyvateľov sa mal dosiahnuť plánovanou výstavbou štyroch veľkých sídelných útvarov, každý pre približne 200-tisíc ľudí. Prebiehať mala v navrhovaných lokalitách Petržalka, Stupava, Pezinok a Senec. Ako najvhodnejšie riešenie dopravy zvolili systém rýchlodráhy na báze metra.
Viac PREMIUM článkov na podobnú tému:
Keď sa o ňom rozhodovalo, v krajinách takzvaného „východného bloku“, kam patrilo aj Československo, platila zásada, že metro môžu mať len mestá s počtom obyvateľov minimálne jeden milión. Bratislava túto podmienku nespĺňala, preto tento projekt ukryli pod názov „Rýchlodráha“.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako vyzerali plány metra
- Nad akými rôznymi variantmi sa uvažovalo
- Či sa v Bratislave naďalej plánuje postaviť metro
- Ako donedávna vyzerali jeho nedostavané ostatky
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám na EMEFKA, Startitup, Fontech
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom