Predĺženie električky v Petržalke má byť hotové do konca septembra 2024

Výstavbu sprevádzajú omeškania.


Predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke by malo byť hotové do konca septembra 2024. Vyplýva to z dokumentu, o ktorom tento týždeň rokovala mestská dopravná komisia a ktorý má TASR k dispozícii. Materiálom sa má v marci zaoberať aj bratislavské mestské zastupiteľstvo.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

„Zhotoviteľ predložil aktualizovaný harmonogram prác s termínom ukončenia diela do 30. septembra 2024,“ uvádza sa v dokumente. Revidovaný harmonogram avizoval bratislavský magistrát už vlani na jeseň.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo nedávno potvrdil, že významný dopravný projekt sa nestihne dokončiť v pôvodne plánovanom termíne, teda do konca tohto roka. Avizoval ukončenie prác v roku 2024 s tým, že električka by mohla začať jazdiť v prvej polovici roka.

TASR

Hlavné mesto začiatkom marca informovalo, že so zhotoviteľom rokuje o upravenom harmonograme. Ten má tvoriť podklad na sledovanie postupu výstavby. Postup prác podľa tohto harmonogramu má dať zároveň predpoklad na to, aby sa doprava po električkovej trati mohla spustiť v predstihu počas roka 2024, ešte pred samotným ukončením stavby.

Mesto zároveň v minulosti nevylúčilo uplatnenie si zmluvnej pokuty voči stavebníkovi. Týkať by sa mala nesplnenia druhého míľnika prác. Pôvodne ho mal zhotoviteľ dosiahnuť v druhej polovici novembra 2022, avšak nestalo sa tak. Niektoré práce boli vtedy hotové na 25 či 44 percent, niektoré však na nula percent. V pôvodnom zmluvnom termíne nebol splnený ani prvý míľnik prác. Ako termín splnenia tretieho míľnika sa uvádza 15. máj.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Výstavbu trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH v úseku Bosákova – Janíkov dvor spustili koncom novembra 2021. Práce realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones).

Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov. Hlavné mesto dlhodobo deklaruje, že neprepadnú. Poukazuje pritom na fázovanie projektu. To však kritizuje Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Považuje to len za záložný plán. Pôjde podľa neho na úkor iných projektov, ktoré mohli byť financované z nových eurofondov. Ministerstvo zároveň tvrdí, že predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke malo byť hotové už dávno.


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné