Poľský diskontný potravinový reťazec Biedronka, ktorý je momentálne najväčším predajcom potravín v Poľsku s 3 300 prevádzkami a tržbami vo výške 12 miliárd eur, uvažuje o vstupe na slovenský trh. O správe informoval denník Denník N, ktorý uviedol, že mnoho Slovákov už teraz nakupuje v Biedronke v Poľsku, a preto by bol príchod Biedronky na slovenský trh prínosom.
Generálny riaditeľ Biedronky Jeronimo Martins Luis Araujo potvrdil, že investičný proces je už na Slovensku spustený a prvé kroky sú podniknuté. Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru, preto je táto krajina zvažovaná ako nový trh pre Biedronku.
Veľká konkurencia pre Lidl
Ak by Biedronka skutočne vstúpila na slovenský trh, bola by veľkou konkurenciou pre Lidl, ktorý momentálne patrí medzi najväčších predajcov potravín na Slovensku. Viacerí zástupcovia reťazcov na Slovensku potvrdili, že sa v prípade vstupu Biedronky na trh očakávajú nižšie ceny, ktoré budú tlačiť aj na súčasné reťazce.
Zatiaľ nie je známe, kedy a kde by Biedronka otvorila svoju prvú predajňu na Slovensku. Prebiehajúci investičný proces sa nachádza ešte len v úvodných fázach, no zástupcovia Biedronky potvrdili, že firma už urobila prvé kroky v tejto oblasti.
Celkovo by príchod Biedronky na slovenský trh mohol priniesť zmeny v segmente potravinových reťazcov, a to výraznejšiu konkurenciu a prípadne aj zlacnenie potravín. Slováci by tak mohli mať na výber z väčšieho počtu diskontných reťazcov a prípadne aj z rozšíreného sortimentu potravín, ktorý by mohol obchod Biedronka na slovenskom trhu ponúknuť.