Už žiadne stratené viečko z fľaše. Prečo prišla Coca-Cola s revolučnou novinkou?

Na fľašiach Coca-Coly, Fanty či Spritu pribudla zaujímavá novinka.


Určite si si už všimol, že na fľašiach s nápojmi, ktoré patria do skupiny Coca-Cola, pribudla v posledných dňoch novinka v podobe pevného spojenia fľaše s vrchnáčikom. Ide o vec, ktorú plánuje nápojová spoločnosť zaviesť počas prvej polovice roka 2023 na všetkých fľašiach v Česku a na Slovensku.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Vďaka inovácii má dôjsť k zefektívneniu a zjednodušeniu zberu a recyklácie obalov z nápojov. Neodnímateľný uzáver ma zabezpečiť, že po dopití nápoja a následnej recyklácii fľaše neostane nezrecyklovaný žiadny uzáver, teda sa spracuje celý obalový materiál produktu, čím sa zníži aj množstvo odpadu.

Okolo hrdla fľaše pribudlo plastové pútko, ktorým je vrchnák k fľaši pripevnený. Po odskrutkovaní ostáva pevne spojený s fľašou a následné zatvorenie nie je problémom. Zavedenie tejto novinky mnohých na začiatku prekvapilo, predsa len, môže sa zdať, že v istom zmysle dôjde k obmedzeniu v konzumácii našich obľúbených nápojov. Výrobca ale upozorňuje, že viečko je po otvorení potrebné len poriadne vykriviť a pri pití prekážať nebude.

Coca Cola, Fanta, Sprite, viečko, vrchnák
Coca-Cola

Coca-Cola zaviedla neodnímateľné viečko ako ďalšie z riešení v rámci svojej environmentálnej stratégie s názvom „World Without Waste“. Jej súčasťou je napríklad to, že do roku 2025 bude 100 % obalov, ktoré táto spoločnosť produkuje, recyklovateľných. Coca-Cola chce mať tiež do roku 2030 aspoň 25 % svojich nápojov predávaných v znovu naplniteľných/vratných obaloch.

hypotéky banka úver nové pravidlá slovensko

Určite si prečítaj:

Hypotéky čaká na Slovensku zmena: Slováci si čoskoro vyskúšajú nový systém, ktorý by mal dať viac moci bankám

Zavedená novinka má viacero benefitov. Okrem toho, že sa zlepší likvidácia odpadu, už sa viac nestane, že ti vrchnák spadne na zem a zašpiní sa alebo ho stratíš. Výhodu to poskytuje aj ľuďom s hendikepom alebo vodičom, keďže otvorenie a zatvorenie takéhoto viečka jednou rukou je oveľa jednoduchšie.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

„Náš inovatívny nový dizajn znamená, že uzáver zostáva po otvorení pevne spojený s fľašou, čím sa znižuje možnosť jeho vyhodenia a zároveň poskytuje našim zákazníkom zážitok, na ktorý sú zvyknutí. Zmena v podobe neodnímateľných viečok sa týka celého portfólia nápojov Coca‑Cola v plastových fľašiach. Spoločnosť Coca‑Cola je tak prvou nápojovou firmou v Česku a na Slovensku, ktorá zavádza túto novinku na kompletné portfólio nápojov,“ vysvetľuje Martina Lovětínská, marketingová riaditeľka Coca‑Cola HBC Česko a Slovensko.


Tagy:
REKLAMA
Veronika Kislan
Som Veronika Kislan (predtým Kužmová) z východu Slovenska a som na to hrdá. Vyštudovala som editorstvo a získala vydavateľskú prax, pričom mojím snom je raz zeditovať knihu, ktorá získa Nobelovu cenu.Zaujímam sa o zdravý životný štýl a rada cvičím, aby som si potom mohla dopriať svoju druhú najobľúbenejšiu činnosť – jesť. Mojím cieľom je prinášať čitateľom zaujímavý a inšpiratívny obsah.
Najčítanejšie
Podobné