Ročne prichádzajú o strechu nad hlavou tisíce ľudí. Či už vlastným pričinením, alebo nepriazňou osudu, štatistiky hovoria, že zhruba dve percentá celkovej populácie nemajú kde bývať. Kto sa do podobnej situácie dostal, vie, že vyhrabať sa z nej vôbec nie je jednoduché. Tejto mladej kráske sa to ale podarilo.
29-ročná Shantania Beckford pochádza z Jamajky, v deviatich rokoch sa ale spolu s mamou presťahovala do Anglicka. Ich život nebol prechádzka ružovou záhradou. Malá rodina mala hlboko do vrecka, následkom čoho Shantania okúsila pracovný život už ako 12-ročná. Najprv si privyrábala upratovaním kancelárií, o dva roky neskôr presedlala na stráženie detí.
Štátny byt jej otvoril dvere do nového sveta
„Jediné, čo som chcela, bolo cítiť sa bezpečne,“ hovorí Shantania, ktorej mama sa časom odsťahovala naspäť na Jamajku, kvôli čomu sa ako 18-ročná ocitla bez domova. „Miestami som mala pocit, že som prekliata. Bol to veľmi osamelý a ťažký život a východisko bolo v nedohľadne,“ opisuje trpké roky dnes už populárna beauty influencerka.
Mnohí by sa na jej mieste opustili, ona to však nevzdala. Začala pracovať ešte tvrdšie ako kedykoľvek predtým – v reštauráciách, kaviarňach, prakticky kdekoľvek, kde jej ponúkli miesto. Prespávala v ubytovniach, hoteloch či nocľahárňach pre bezdomovcov, až sa jej napokon v januári roku 2014 podarilo získať štátny byt.
„Bola som neskutočne šťastná a vďačná,“ vraví Shantania. „V tom čase mi napadlo založiť si vlastný beauty kanál na YouTube. Bolo to niečo, čo som už dlho chcela skúsiť.“ Zo zarobených peňazí si našetrila na kameru značky Canon, svetlá a notebook a pomaličky sa začala učiť, ako strihať a editovať videá. Jej snaha postupom času priniesla vytúžené ovocie.
Vyše 300-tisíc sledovateľov na YouTube
Jej prvým videom bol „zombie mejkap look“, po ktorom nasledovalo množstvo ďalších. Tvorbe videí sa venovala okrajovo, na uživenie totiž stále musela 50 hodín týždenne tráviť v klasickej práci. „Za šesť mesiacov som nazbierala prvých 10-tisíc sledovateľov. Bola som radosťou bez seba,“ opisuje mladá žena svoje prvé internetové úspechy.
Dnes je už niekde celkom inde. Na YouTube jej mejkap tutoriály sleduje viac ako 300-tisíc používateľov, na Instagrame zase 200-tisíc. Spolupracuje so známymi značkami ako Sephora, Primark, Reebok či Gymshark a mesačne zarába 12-tisíc dolárov. Na svoje kostrbaté začiatky však určite nikdy nezabudne.