Podvodníci opäť zneužívajú meno Slovenskej pošty, najnovšie v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol klientovi doručiť zásielku.
Ako informuje spoločnosť, po vypísaní požadovaných informácií o adrese je klient vyzvaný zadať údaje o svojej platobnej karte. Slovenská pošta preto občanov vyzýva k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité.
„Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky, klient zaplatí pri preberaní zásielky, či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe,“ zdôrazňuje spoločnosť. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúča im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 50 rôznych podvodných správ, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.