Aj do našich kín sa v týchto dňoch dostali očakávané filmy Barbie a Oppenheimer. A hoci ide o diametrálne odlišné žánre, obe snímky sa už týždne pred premiérou tešili popularite na sociálnych sieťach.
Tým dominoval fenomén Barbenheimer a zahŕňal vtipné memečká a koláže, ktoré kombinovali motívy z oboch filmov. Diváci tak dávali na známosť aj fakt, že sa chystajú vyraziť na oba filmy (najlepšie rovno v ten istý deň). Portál CNBC informoval, že ľudia svoje slová dodržali, keďže oba filmy odštartovali naozaj výborne. V súboji Oppenheimera a Barbie sa viac darilo bábike od Mattela.
Film Grety Gerwig si totiž z domácich Spojených štátov odniesol parádnych 155 miliónov dolárov. To je, mimochodom, zatiaľ maximum za tento rok. Po započítaní celosvetových tržieb tak má Barbie na konte 337 miliónov. Výrazne tak prekonal konzervatívne očakávania mnohých analytikov.
Filmu, pravdaže, pomohol aj skvelý marketing a v neposlednom rade aj nadšené recenzie a divácke ohlasy. Greta Gerwig to skrátka opäť zvládla!
Bodoval aj Oppenheimer
Oppenheimer od Christophera Nolana také vysoké čísla nedosahuje, čo sa ale dá chápať. Ide predsa len o ťažšiu látku, snímka má tri hodiny a je z drvivej časti postavená na dialógoch. Napriek tomu ale Nolan nemusí smútiť.
Jeho epický biografický film odštartoval za 80,5 milióna dolárov z domácich trhov. Zvyšok sveta dodal ďalších 93,7 milióna, takže dohromady má Nolanova novinka momentálne na konte 174,2 milióna dolárov.
Odhadovalo sa pritom, že bude úspech, ak snímka po prvom víkende dosiahne 40 až 50 miliónov. Aj v prípade Oppenheimera sú lákadlom nadšené recenzie, ktoré tvrdia, že Nolan natočil najlepší film svojej kariéry. Veľkú spokojnosť hlásia aj diváci, takže je nepravdepodobné, že by sa na Oppenheimera v nasledujúcich týždňoch prestalo chodiť.
V prípade oboch filmov ide teda o poriadny triumf. Nolan a Gerwig nebudú mať v nasledujúcich rokoch o lukratívne ponuky núdzu!