Na čo by boli memes, ak by nemali žiadne publikum? Profily na sociálnych sieťach či skupinové čety sú prirodzeným prostredím, ktorým sa najčastejšie šíria. Občas sa nájde nejaký srandista, ktorý meme vytlačí a vyvesí ho na pracovisku, aby pobavil kolegov.
Ukazuje sa, že memes je možné so svetom zdieľať aj inými spôsobmi – napríklad pomocou veľkej obrazovky na jednej z najrušnejších a najznámejších ulíc sveta.
V srdci veľkomesta
Frekventované ulice amerických veľkomiest sú pokryté veľkoformátovými billboardmi, svetelnými tabuľami aj obrazovkami. Nie je to nič nezvyčajné. Jedna z veľkých obrazoviek na newyorskom Times Square patrí spoločnosti TSX Entertainment.
Na tomto zariadení sa často objavujú bežné reklamy propagujúce produkty, nové filmy či tvorbu hudobných hviezd. Obrazovka je výnimočná v jednom ohľade – TSX Entertainment dáva ľuďom možnosť za poplatok si zakúpiť niekoľko sekúnd premietacieho času.
Verejnosť má teda príležitosť za 40 dolárov získať 15 sekúnd času na obrazovke, ktorá je v každom momente pred očami niekoľkých stoviek ľudí. TSX Entertainment prevádzkuje dokonca aj livestream, cez ktorý môžeš sledovať, či sa na obrazovke neobjaví niečo nezvyčajné.
Daj človeku mediálny priestor a on bude zdieľať meme
Najväčšiu pozornosť na obrazovke TSX Entertainment vždy získajú memes. Na sociálnych sieťach kolujú zábery toho, ako sú ľudia na Times Square vystavení humorným videám, ktoré sú často spojené s rôznymi hrami či animovanými seriálmi.
Virálnym sa stalo odvysielané video, v ktorom Dr. Robotnik veľmi vulgárne nadáva hlavnej postave známej hry Sonic. Napriek tomu, že na sociálnych sieťach môžeme počuť aj audio, na Times Square zvuková stopa neodznela. Video v plnej kráse teda pochopili len tí okoloidúci, ktorí ho už predtým poznali.
Za skvelú investíciu štyridsiatich dolárov považuje používateľ Twitteru známy ako punkape svoje rozhodnutie odvysielať na obrazovke stupídny wojakovský edit Spongeboba.
Billboard si v priebehu júla opakovane prenajali hráči hry Pikmin, ktorí ľudí vyzývajú, aby si hru kúpili. Nestáva sa tak často, aby za reklamu hre platili fanúšikovia. Pikmin nadšenci sú zrejme najvernejší zákazníci TSX Entertainment a na obrazovke doposiaľ odvysielali množstvo rozmanitých klipov spojených s hrou.