Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 22.11.2024
sk
Cecília
cz
Cecílie

Tesné slipy ničia spermie. Slováci spisujú petíciu proti kontroverznej vianočnej reklame

Ku kauze sa vyjadril aj Martin Jakubec.


Vianoce sa k nám blížia rezkým krokom, o čom svedčia aj zástupy tematicky ladených reklám, ktoré sa už stihli prebojovať do televízneho vysielania. Jedna z nich však Slovákom akosi nesadla. Slovenský mobilný operátor Telekom vypustil do éteru spot o mladom mužovi, ktorý trávi advent v kruhu svojich blízkych. Čo je na ňom také kontroverzné?

Ružový operátor kreativitou a nápaditosťou vo svojich vianočných reklamách nešetrí. „Ahoj, Kikuš, naši išli na víkend preč…“ si štrnásť rokov dozadu pospevovali ľudia naprieč celou krajinou, podobného úspechu sa dočkala aj zvučka „Vianoce ša-la-la“. Zdá sa však, že tento rok netrafili do čierneho a Slovákov pobúrili natoľko, že sa rozhodli spísať petíciu.

Tesné trenky a zničené spermie

Hviezdou ich tohtoročnej reklamy je mladý muž, ktorý čelí rovnakému problému, akému počas rodinných stretnutí čelíme my všetci – nevyžiadaným otázkam a radám od príbuzných, ktorí by nás najradšej videli niekde celkom inde. Strýko by z neho chcel mať právnika, teta mu promptne dohadzuje frajerku, nuž a mamina… mamina rieši funkčnosť jeho spermií.

„Mama chce vnúča, dáva lekcie, že tesné slipy ničia spermie,“ znie v minútovom spote, ktorý niektorých poriadne rozhorčil. Na margo tejto hlášky sa na stránke peticie.com spustila petícia, ktorá žiada, aby bola „nevhodná“ reklama zrušená. Ľudia, ktorí ju podpísali, sa vyhrážajú, že ak nedôjde zo strany Telekomu k náprave, tak odstúpia od svojich zmlúv.

Podľa búriacich sa ľudí nemá takáto reklama s duchom Vianoc nič spoločné. „Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch,“ píše autorka petície Daniela. Doposiaľ ju podpísalo viac ako 9 800 ľudí.

Rozhnevala aj Martina Jakubca

Sporná reklama nenechala chladným ani Martina Jakubca, ktorý po domaľovaní svojich veľdiel očividne nemá do čoho pichnúť. „Spustila sa masívna podprahová kampaň na jeden z operátorov mobilných, kde nám mladý muž, ktorý vlastne nie je ani ryba, ani rak, chce povedať o tom, že vlastne nevie sám, čo je,“ komentuje Jakubec vo svojom videu na YouTube.

„Nevie nám povedať, že či ho to tlačí v tých slipoch, alebo ho to netlačí v tých slipoch, či budú trpieť jeho spermie, alebo nebudú trpieť jeho spermie,“ reaguje na inkriminovanú pasáž. Podľa ašpirujúceho politika nemá takáto „morálne prestrelená“ reklama vo vysielaní čo hľadať a kompetentní by sa ňou mali začať vážne zaoberať.

Vzhľadom na to, že mladík v reklame „dievča nehľadá“, má v tom Jakubec jasno. „Chlapec oznámi celému svetu, že on po žene netúži. Tak, čo iné si môžeme z toho vybrať? Iba vlastne to, že je to podprahová LGBT ideológia, ktorú už zavádza do reklamy teda aj sám T-Com,“ hovorí, pričom s najväčšou pravdepodobnosťou naráža na Telekom. Ďalej dodáva, že sa podľa neho spoločnosť snaží manipulovať mienku slovenského ľudu.

LGBT, vlajka
Shutterstock

Odpoveď v podobe protipetície

Petícia rozvírila vody a slovenskí voľnomyšlienkári nenechali na pomyselný protiútok dlho čakať. Odpovedali protipetíciou, v ktorej žiadajú zrušenie pôvodnej petície. Podľa nich reklama neskloňuje nič urážlivé ani nevhodné a spermie sú, koniec koncov, úplne bežnou súčasťou našich tiel a teda aj každodenného života.

„Po prvé preto, že v 21. storočí by mal byť každý rodič schopný vysvetliť spôsobom primeraným veku daného zvedavého dieťaťa, čo sú spermie. Pokiaľ sa rodič cíti v danej pozícii tak nekomfortne, že radšej spisuje petície, aby sa tej téme vyhol, navrhujeme mu, aby sa rýchlo osmelil a vyhľadal PRE SEBA s podaním témy, prípadne vysvetlením, odbornú pomoc,“ píše autorka druhej petície.

„Po druhé preto, že reklama od operátora s názvom T-Mobile sa na Slovensku nevysiela od roku 2006 a daným rodičom sa tak opäť otvára príležitosť na sebaobohacovanie sa o poznatky, keď už si údajne pôjdu vervo-mocou rušiť služby. A po tretie preto, že je celá tá petícia somarina ako schody vo výťahu,“ dodáva. Ku ktorému táboru sa prikláňaš ty?

Odporúčame prečítať:

Profesionálny spoločník o svojej práci: Na šialené nápady ženy nahováram ja. Koľko stojí 10-minútové vystúpenie? (ROZHOVOR)

Telekom Slovensko si za reklamou stojí

Vlnu kritiky zaznamenal aj samotný operátor, napriek tomu na svojej vianočnej reklame nevidí nič zlé. Na jednu z mnohých výčitiek odpovedal takto: „V reklame sme nepoužili žiadne slová, s ktorými by sa deti nestretli už na základných školách. Náš vianočný spot však nie je o spermiách. Jeho účelom je spájať a upozorniť na problém nevhodných otázok pri vianočnom stole, namiesto ktorých sa môžeme spýtať tú najdôležitejšiu – či sú naši blízki šťastní a majú sa dobre.“


Tagy:

Michaela Molnárová
Som také ukecané malé pivo, ktoré miluje zvieratká a za trojuholník vegánskej pizze by ťa pokojne aj prešlo traktorom. Neriskuj. Na EMEFKA tvorím už nejaký ten piatok, preto v mojom portfóliu nájdeš naozaj všeličo. Mojou špecialitkou sú vzťahové záležitosti, mužsko-ženské peripetie a ľudské príbehy, ale pred nejakým tým internetovým virálom tiež nebudem utekať
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.