Nakupovanie sa posúva čoraz ďalej. Len nedávno sme ťa informovali o prichádzajúcich nonstop potravinách a teraz prichádza ďalšia novinka. Ako informuje portál TV Noviny, obľúbený obchod Slovákov spúšťa novinku v každodennom nakupovaní.
Ide o obchodný reťazec Lidl. Obľúbený predajca uvádza koncept, v ktorom sú v niektorých hodinách pre zákazníkov dostupné iba samoobslužné pokladne.
Lidl túto novinku odštartoval už aj v Česku, kde to už nejaký čas testuje. Teraz sa plánuje väčšia implementácia aj na územie Slovenska.
Efektívne a ústretovo
U našich susedov to vyzeralo tak, že v menej vyťažených hodinách zatvorili klasické pokladne, pričom zákazníkov smerovali k tým samoobslužným. Pri nich, samozrejme, nechýba personál, na mieste je však iba jeden zamestnanec.
„V rámci testu hrá dôležitú rolu naša zásada ústretovosti,“ uviedla hovorkyňa českého Lidlu Eliška Froschová Stehlíková. V prípade, že by mali zákazníci záujem o klasickú pokladňu, tak by im mala predajňa vyhovieť a otvoriť ju.
Chcú spojiť dobré s užitočným. Cieľom Lidlu je nájsť systém, v ktorom sa budú zákazníci cítiť príjemne a zároveň zamestnanci fungovať efektívne.
Novinka funguje už aj na Slovensku
Takýto model nakupovania máme aj u nás na Slovensku, niektoré predajne Lidl Slovenská republika fungujú rovnako ako v Česku už teraz.
„Vo vybraných predajniach sú v zákaznícky najmenej exponovaných hodinách (spravidla v prvú a poslednú hodinu) primárne otvorené samoobslužné pokladnice,“ vysvetlil hovorca Lidl Slovenská republika Tomáš Bezák.
Stále však poukazujú nato, že v prípade, že je záujem o klasické nablokovanie tovaru, tak zamestnanci zákazníkom vždy vyhovejú. Okrem toho platí, že ak je väčší nával a tvoria sa rady, tak sa otvoria aj klasické pokladne, aby bol zákazník vybavený čo najrýchlejšie.
Čo sa týka zvyšných obchodných reťazcov, tie zatiaľ zostávajú pri tradičnom systéme oboch typov pokladní.