V našej pravidelnej rubrike FUNNYBIZ vyhľadávame značky z Česka a Slovenska, ktorých podnikanie je istým spôsobom iné, zaujímavé a nevšedné. Predstavili sme vám už niekoľko rôznych tvorcov a firiem.
Tentokrát sme oslovili značku Pískacie, za ktorou stojí dvojica Silvia a Majo Németh. Ich tričká si na Slovensku stihli za šesť rokov vybudovať slušnú základňu fanúšikov hlavne vďaka tomu, že ťa nezaujmú len po vizuálnej, ale aj po zvukovej stránke, ktorá v tebe okamžite prebudí dieťa.
V ich ponuke nájdeš pestrý výber oblečenia pre dámy, pánov, ale aj deti s tými najrôznejšími pískacími elementmi – od srdiečka, loďku až po avokádo. Ako sa k nápadom na tieto veci dostali, a prečo sa rozhodli založiť Pískacie, nám prezradili samotní tvorcovia.
Sleduj značku Pískacie na sociálnych sieťach: Facebook | Instagram
Kto stojí za značkou Pískacie? V krátkosti sa nám predstavte.
Za značkou Pískacie stojí dvojica Silvia a Majo Németh. Silvia ako absolventka VŠVU, dizajnérka, prišla s hlavnou myšlienkou vytvoriť značku, ktorá by vyrábala pískacie oblečenie. Od začiatku nastavuje dizajn jednotlivých produktov, celkovú vizualitu značky a marketingovú komunikáciu. Majo, skúsenosťami z produkcie reklám a filmov, sa venuje viac nastaveniu výrobných procesov a uprataniu kreatívy do excel tabuliek 🙂
Ako vznikla myšlienka vytvoriť značku Pískacie? Mali ste už na začiatku ambíciu vytvoriť značku, ktorá sa stane populárna alebo malo ísť iba o “menšiu značku”?
Na začiatku bola spomienka na bezbrandové tričká, ktoré sa u nás objavili pred tridsiatimi rokmi. Ako to už v tých časoch bolo, išlo o nedostatkový podpultový tovar, ktorý veľmi rýchlo vymizol, a nie každý mal možnosť mať také tričko.
Keď sme niečo podobné hľadali pre naše deti a aspoň cez ne sme si chceli splniť detský sen, tak sme zistili, že nič také na trhu nie je. Po pár dňoch googlenia sme ani na internete nič podobné nenašli, a tak sme od hľadania hotového produktu prešli k hľadaniu spôsobu, ako takúto značku zrealizovať.
Samozrejme, nikto z nás nemal predstavu, že by nás to raz mohlo živiť a už vôbec, že to bude živiť približne tridsať ľudí, ktorí sú už aktuálne do toho zapojení.
Ako dlho vám trvalo, kým ste sa dostali do povedomia ľudí?
Do povedomia sme sa dostali vďaka rôznym trhom ako Dobrý trh, či trnavský Rínek pomerne rýchlo. Čo však predchádzalo, bol vývoj samotného produktu, ktorý trval približne rok a pol.
Živí vás iba značka Pískacie alebo je to len hobby?
Prvé 3-4 roky to bolo úplné hobby. Postupne sa z toho stalo hobby na plný úväzok, to znamená, že si to vyžadovalo každú našu voľnú chvíľu. V roku 2017, keď sme otvorili predajne v Trnave a Košiciach, sme sa museli definitívne vzdať našich zamestnaní a Pískacie nás začalo živiť.
Stalo sa vám, že vás začal niekto kopírovať, prípadne vás označili ako tých, ktorí kopírovali niekoho nápady?
Tým, že sme priniesli na trh niečo, čo tu v podstate nebolo a v dizajne, ktorý ani pred tridsiatimi rokmi nebol, tak sme sa nikdy nestretli s tým, že by nás niekto označil, že kopírujeme niekoho iného.
S čím sa ale stretávame posledný rok, je to, že sa objavujú ľudia a značky, ktoré nás identicky kopírujú. Neskopírovali len samotný nápad vyrábať pískacie oblečenie, ale kompletne skopírovali aj dizajn nášho oblečenia. Na svojich weboch zavádzajú zákazníkov, prezentujúc okopírovaný dizajn za svoju vlastnú kreatívnu prácu.
Nedávno sa nám stalo, že samotný obchod, do ktorého sme dodávali Pískacie, nás zrazu prekvapil práve takouto informáciou. Že nám ďakuje za spoluprácu, ale že vlastne nevidí dôvod, prečo by nezačal vyrábať naše tričká pod svojou značkou. Ľudia sa radi zvezú na jednoduchom okopírovaní, než by si vymysleli vlastný nápad. Je to taká smutná cesta, ktorá okrem zisku neprinesie nič navyše.
Pískacie tričká a oblečenie sú snom väčšiny detí. Obľúbili si vás aj dospelí. Predávate viac produktov pre dospelých alebo pre deti?
Je to asi 50 na 50. Oblečenie pre dámy, respektíve pre maminy detí je asi najpredávanejšie, potom nasledujú deti, ale nezaostávajú ani muži.
Môže si človek navrhnúť “pískací produkt” podľa svojich predstáv? Vieme, že od vás majú tričká aj Malalata a vzniklo aj zopár limitovaných kúskov.
V minulosti sme sa snažili vyjsť zákazníkom so špeciálnymi požiadavkami v ústrety, no dnes je to už celé komplikovanejšie. Zatiaľ čo v minulosti celé tričko vyrobila jedna krajčírka, ktorá mohla celú nášivku vymyslieť, dnes už je celý výrobný proces rozdelený do niekoľkých úkonov. Každá krajčírka vykonáva len časť práce na jednom tričku, a až na konci výroby vznikne celé tričko. Narušiť tento proces špeciálnym jedným kusom príliš brzdí celú výrobu.
Pokiaľ však niekto príde, ako spomínaná Malalata, s požiadavkou na vlastný dizajn v malej ucelenej sérii, tak sme schopní zaradiť aj takúto objednávku. Samozrejme, musíme spoločne nájsť dizajn nášivky tak, aby to spĺňalo ich i naše požiadavky či predstavy o dizajne produktu.
Kde všade si môžeme vaše oblečenie kúpiť?
V prvom rade na našom webe www.piskacie.com, potom v našich predajniach v BA, TT, KE, ale je možné nás nájsť aj v menších mestách v multibrandových concept storeoch, ako v Žiline, v Banskej Bystrici, Martine, Prešove…
Premýšľate aj nad nejakými úplne inými produktmi, ako je oblečenie?
Aktuálne rozbiehame náš nový produkt, ktorý nebude pískať. Ide o kolekciu dámskych šiat, ktoré sú vytvorené zo zvyškov látok, ktoré nám v dielni zostávajú pri výrobe našej hlavnej produktovej línie. Podarilo sa nám spojiť pri tomto koncepte s návrhárom Vladom Morávkom. Radi by sme touto BEZODPADU kolekciou prispeli k zmenšovaniu odpadu. Vzhľadom na charakter výroby bude každý jeden kus jedinečný.
Ďakujeme za rozhovor a prajeme všetko dobré! 🙂
Venuješ sa aj ty niečomu podobnému? Je aj tvoj biznis niečím kreatívny, výnimočný alebo poznáš niekoho, o kom by sme mali napísať? Ozvi sa nám na mail sefredaktor@emefka.sk