Svetový hokejový šampionát je už predo dvermi a prípravy vo dvoch dejiskách – Košiciach a Bratislave – vrcholia. Nepripravujú sa len oficiálni organizátori, ale aj všetci podnikatelia (a špekulanti), ktorí môžu športovým fanúšikom poskytnúť svoje služby.
Rušné dni a veľké príležitosti čakajú hotely, taxikárov, bordely, reštaurácie, bary, pajzle aj krčmy. „Hokejový“ nápojový lístok, odfotený v jednom z košických podnikov, vyvolal na internete poriadny rozruch:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=126459905200265&set=gm.2305509866211877&type=3&theater&ifg=1
Áno, všetky tie ceny sú skutočné. Nie, nechýba tam desatinná čiarka. Tie tri sedemdecky sa skutočne predávajú za 1449€, 3199€ a 4999€.
Cena najdrahšej Hennessy Richard sa bežne pohybuje okolo 2300-2600€. „Šampiónska cena“ teda predstavuje zhruba 200% štandardnej ceny. Keďže náš národ rád vedie dlhé debaty o všetkom, spojeným s chľastom, a všetkom, čo sa týka peňazí, strhla sa búrlivá diskusia. Čo si o takomto kroku myslia Slováci?
Samozrejme nechýbala kopu hejtu, vulgarizmov a útokov. Majiteľ prevádzky sa vraj takýmto krokom snaží nemorálne oberať zákazníkov:
Na druhej strane tu máme ľudí, ktorí sa nad cenou skúsili reálne zamyslieť a porovnali si ju s bežnou praxou v gastrobiznise.
Ako dokazujú uvedené príklady, stopercentná prirážka nie je nič nezvyčajné u nás a ani vo svete. Toto nie je jedna kofolka niekde pri jazere a preto rozdiel v absolútnych číslach pôsobí šokujúco. Normálnemu človeku totiž robí problém vysoliť za fľašku alkoholu sumu, ktorú bežný Slovák zaplatí za ročný nájom.
Či ide o skutočne správny obchodný ťah, ukážu až samotné majstrovstvá – zákazník dá vždy to najférovejšie vysvedčenie. Možno rozvášnení zahraniční fanúšikovia naozaj nebudú mať hlboko do vrecka a podnikavým našincom z toho padne poriadny balík.
Zdroj: facebook.com