Vydarený mém dokáže zvalcovať celý internet a upútať pozornosť desaťtisícok ľudí. Mémy a marketing sa preto prirodzene spájajú a pasujú k sebe ako hot-dog a horčica.
Najnovšie na tento trend naskočilo Rádio Expres. Populárne slovenské rádio kampaňou pripomína svoju dobre známu súťaž, počas ktorej musí poslucháč po zdvihnutí telefónu zvolať: „Počúvam Rádio Expres.“ Prečo je dobré odpovedať touto vetou? Aký je to pocit, keď povieš obyčajné „prosím?“
Odpovedia ti štyri spoty, ktoré prenášajú internetové mémy do formy videa. Prvým z nich je dobre známy Distracted Boyfriend v spoločnosti krásnej a ešte krajšej dámy.
V druhom videu sa predstavuje skutočný veterán medzi mémami. Legendárny facepalm kapitána Picarda sa v expresáckom spote dočkal nového života.
Na pomoc prišli aj hrdinovia vo variácii na kreslený mém, v ktorom Batman facká Robina. Z copyrightových dôvodov je gothamská dvojica vymenená za postavičky bezmenných superhrdinov.
Čerešnička na záver – Expres si do kampane prizval aj najväčší žijúci mém a skutočného majstra – Hide The Pain Harolda. Budapeštiansky deduško András Arató pricestoval na Slovensko a predviedol svoj nezameniteľný trpký úsmev.
Ako sa s Haroldom pracovalo? Podľa účastníkov natáčania bol veľmi milý, natáčanie si užíval a s každým sa porozprával či odfotil. Pre jeho oddaných fanúšikov je tu pikoška – dozvedeli sme sa, že Haroldov otec sa narodil v Bratislave! Harold naše hlavné mesto už v minulosti navštívil a bol rád, že sa sem mohol opäť prísť pozrieť.
Ako na kampaň reaguje verejnosť? Na jednej strane sú pobavené reakcie ľudí, pre ktorých je takáto kampaň príjemným osviežením. Čo je celkom prirodzené, objavili sa aj kritici. Niektorí ľudia berú mémy príliš vážne a ich využitie v reklame vnímajú ako komercializáciu, ktorá ich „pripravuje o čaro“.
Celkovo ide o odvážny a vcelku jedinečný počin na slovenskej mediálnej scéne. Zrozumiteľné spoty oslovili fanúšikov internetového humoru aj ľudí, ktorí sa v nich nie celkom orientujú. Kreatívny prístup si všimli aj niektoré slovenské médiá, ktoré ocenili originalitu spotov. Spoluprácou s fenomenálnym Haroldom sa predsa nemôže pochváliť každý.
V konečnom dôsledku ide o ďalší dôkaz toho, že mémy sú skutočne všade a nedá sa pred nimi uniknúť. A najlepšie je vedieť ich kreatívne a nezvyčajne využiť.
Tento obsah vznikol v spolupráci s Rádio Expres