Mnoho ľudí pri cestovaní veľmi nad hotelmi neuvažuje do nejakej veľkej hĺbky. Riadia sa tým, čo hotel ponúka a za akú cenu. Ak patríš medzi väčšinu hostí, ktorí majú takýto prístup a neriešia ďalšie špecifiká, tak je možné, že robíš veľké chyby. Ako poukázal Huffpost, toto sú tie najčastejšie chyby hostí.
V prieskume sa pýtali viacero recepčných, ale aj manažérov hotelov naprieč celým svetom. Ukázalo sa, že veľa ľudí si to ani neuvedomuje, ale často sa svojimi chybami zbytočne krátia o pohodlie, ktoré im hotel dokáže ponúknuť.
Rezervácia izby cez tretie strany
V dnešnej dobe si mnoho ľudí vyberá rôzne cestovateľské stránky či aplikácie, kde si snažia nájsť tie najvýhodnejšie ceny. Má to však hneď niekoľko háčikov.
Ako poukázal jeden riaditeľ hotela, v takýchto prípadoch sa mnohí krátia o polovicu služieb, ktoré by mali normálne v cene. Napríklad, môže sa stať, že ti nebudú môcť preplatiť noc, ak budeš musieť neplánovane zrušiť svoj pobyt, prípadne sa môže stať, že ti tretia strana na poslednú chvíľu spraví nejaké zmeny a naúčtuje ti poplatky navyše.
Môže sa stať, že prídeš do hotela a recepčný bude mať k dispozícii už len jednu nadštandardnú izbu, no budú mu tam stáť dvaja hostia. Jeden taký, čo si zaplatil pobyt cez oficiálnu stránku hotela, a druhý, čo hľadal na stránkach tretej strany. Komu podľa teba túto izbu dá?
Ľudia si nespravia dostatočný rešerš
Ako poukázala ďalšia riaditeľka, množstvo hostí si nezistí dostatočné množstvo informácií. Potom sú prekvapení, keď po ich pobyte zistia, čo všetko mali počas neho k dispozícii. „Od hostí často počúvame o veciach, o ktorých by chceli, aby vedeli, že im boli poskytnuté, či už ide o extra vankúše, alebo dokonca odporúčania na miestne atrakcie,” hovorí riaditeľka Ivanna Gonzalez.
Veľa ľudí si nepozrie poriadne stránku hotela, krátia sa o bohatý program. „Herné večery, špeciálne šťastné hodiny, historické prehliadky so sprievodcom a bezplatná joga v sobotu sú niektoré z ponúk, ktoré hosťom môžu chýbať, ak si neurobia prieskum vopred,“ uviedla asistentka manažéra hotela Rachel Mylett.
Môžete sa spýtať na hygienické potreby
Stáva sa, že ľudia si pri balení často niečo zabudnú, napríklad kefku či pastu. Nuž, aj toto sa dá riešiť priamo v niektorých hoteloch. Stačí sa spýtať na recepcii, či ti náhodou nemôžu poskytnúť bezplatné hygienické potreby. Hoci to neponúka každý hotel, za skúšku nič nedáš.
„Počas toho, keď som pracoval ako recepčný, sa ma spýtal hosť, ktorý si robil checkout, či náhodou neviem, kde je obchod, lebo urgentne potreboval kefku, keďže si ju zabudol a štyri dni si neumýval zuby,” uviedol Patrick van den Aakster z Holandska. „Informoval som ho, že ponúkame bezplatné kefky na recepcii,” dodal. Hosť vraj priznal, že bol prekvapený a nezamýšľal sa nad tým, že by sa to vôbec spýtal.
Negarantovaný vstup do wellnessu či do reštaurácie
Ak by si chcel ísť počas svojho pobytu do wellnessu alebo zavítať do hotelovej reštaurácie, tak bude vhodné si zarezervovať termín vopred alebo hneď po príchode. V prípade niektorých hotelov, ktoré sú dostupné nielen pre hostí, ale aj pre verejnosť, sa môže stať, že budú skrátka obsadené.
Spýtaj sa na check-in a check-out
Hoci má väčšina hotelov fixný časy na check-in aj check-out, často sú hotely ochotné vyjsť človeku v ústrety, a pokiaľ im to situácia umožňuje, tak sa dá dohodnúť na flexibilnom čase. Toto sa ti zíde najmä, ak ti napríklad lietadlo letí trochu neskôr. Je však dobré si takéto časy dohodnúť vopred, aby to bolo pre obe strany komfortnejšie.
Vždy sa treba ozvať
Ak máš nejakú požiadavku alebo výhradu, tak sa obráť na zamestnancov hotela. Všetci sa snažia, aby si sa v ich zariadení počas svojho pobytu cítil čo najlepšie. Pokojne sa ozvi vopred mailom alebo zavolaj. Ak plánuješ oslavovať nejakú špeciálnu udalosť, práve hotel ti s tým môže pomôcť. Zároveň platí, že ak si nespokojný, tak sa dá taktiež veľakrát dohodnúť a nájsť riešenie.