Lidl ide šetriť papierom. Tento leták už do schránky nedostaneš

Reťazec zužuje ponuku svojich fyzických letákov.


Letáky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných reťazcov. Tie sa cez ne snažia nalákať zákazníkov na zľavy, akcie a iné zvýhodnené ponuky. V posledných rokoch si získali ešte väčšiu popularitu, keďže počas inflačnej krízy sa ľudia snažili na svojich nákupoch ušetriť čo najviac. Doba sa ale mení. Ako informuje web Dnes24, ďalší z veľkých obchodných reťazcov úplne vyškrtol jeden zo svojich letákov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Akciové letáky sa zväčša vydávajú raz za týždeň, pričom niektoré obchodné reťazce ich ešte dopĺňajú niekoľkodňovými špeciálnymi zľavami. Tie najväčšie ich dopĺňajú ešte jedným, v ktorom upozorňujú na niekoľkodňové zľa­vy. Kaufland napríklad vydáva svoj týždenný leták vo štvrtok, no jeho súčasťou sú aj akcie, ktoré platia až do nedele. Na túto vlnu teraz naskočil aj Lidl.

Po novom svoj štvrtkový doplnkový leták úplne ruší a stáva sa súčasťou celotýždenného, ktorý vchádza do platnosti v pondelok. V jednoduchosti povedané – leták k potravinám bude vychádzať už len raz týždenne.

Lidl a koniec jeho letákov?

„Aktuálne máme v našich predajniach dva druhy tlačených letákov. Jeden s týždennou ponukou potravinového sortimentu a druhý, rovnako s ponukou na týždeň, je zameraný na spotrebný tovar,“ zhodnotila hovorkyňa spoločnosti Lidl Adriana Maštalircová. Spoločnosť svoje rozhodnutie oprela o zákazníkov, ktorí podľa nej skôr uprednostňujú takúto periodicitu. Lidl s Kauflandom patria pod tú istú materskú spoločnosť Schwarz Group.

Lidl sa už nejaký čas snaží ponúkať ľuďom letáky hlavne digitálnou formou. „Letáky zasielame vo forme emailového newslettra, cez whatsapp, nachádzajú sa v našich mobilných aplikáciách, dávame ich do pozornosti cez sociálne siete i náš web,“ vraví Maštalircová. Podobným smerom sa ešte začiatkom minulého roka pobralo Tesco.

„Od januára končíme s distribúciou promočného letáka vo fyzickej podobe do domácností, čo ročne prinesie úsporu 1 700 ton papiera. Posledný papierový leták si nájdu zákazníci vo svojich schránkach prvý januárový týždeň,“ vyjadrila sa ešte začiatkom minulého roka marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku Diana Golanová. Ostatné reťazce si naďalej udržiavajú aj papierovú podobu svojich letákov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Lidl oslavuje 20 rokov na Slovensku
Shutterstock

Tagy:
REKLAMA
Šimon Patkoš
Svoju písaciu púť som začal už na strednej škole, no do sveta textu som sa naplno ponoril počas štúdia filmovej scenáristiky a dramaturgie na vysokej škole. Najviac sa vo svojich článkoch venujem filmovým témam, no nepohrdnem ani originálnymi historicko-kuriózno-krimi príbehmi.Okrem písania sa venujem ilustrácii a literárnej tvorbe. A aby sme si lepšie rozumeli — najlepšia vec na svete sú dve hodiny strávené v poloprázdnom kine pri dobrom filme.
Najčítanejšie
Podobné