Slovenská reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi vytvorila pre Telekom výnimočnú vianočnú kampaň, ktorá sa bude vysielať v desiatich európskych krajinách. Ide o magický príbeh dvoch svetov, ktorý prináša dôležité posolstvo o prekonávaní bariér a hľadaní porozumenia.
Príbeh, ktorý spája rozdelené svety
Hlavnými hrdinkami reklamného spotu sú dve dievčatá žijúce v odlišných svetoch, ktoré delí sklenená stena. Napriek viditeľným rozdielom medzi nimi vznikne silné priateľské puto. Kampaň s názvom „Kde končia bariéry, vznikajú spojenia“ prichádza v čase, keď sa spoločnosť javí byť viac rozdelená než kedykoľvek predtým.
„Rozprávkový príbeh vianočnej kampane prináša sviatočnú atmosféru a motivuje ľudí k lepšiemu správaniu,“ vysvetľuje Petra Novotná zo Slovak Telekom. Podľa Jaroslava Vígha z MUW Saatchi & Saatchi je hlavným cieľom kampane povzbudiť ľudí, aby dali šancu aj tým, s ktorými majú zdanlivo neprekonateľné rozdiely.
Od kontroverzií k uznaniu
Tohtoročná kampaň prichádza rok po kontroverznej vianočnej reklame, ktorá vyvolala rozporuplné reakcie verejnosti. Spot, ktorý mal pôvodne šíriť posolstvo o tolerancii a rešpekte, sa stal terčom kritiky najmä konzervatívnej časti verejnosti.
Hlavným tŕňom v oku sa stal použitý výraz „sper**e“, ktorý mnohí považovali za nevhodný pre detských divákov, ako aj údajná propagácia LGBTI+ ideológie. Situácia vyústila až do vytvorenia petície a viac ako 50 sťažností na Radu pre reklamu. Reklama tak v predvianočnom období rozdelila spoločnosť a vyvolala intenzívnu diskusiu o hraniciach reklamnej tvorby a tradičných hodnotách.
Zatiaľ čo minuloročný spot čelil veľkej kritike, nová kampaň sa stretáva s o to viac pozitívnym ohlasom. Za úspechom stojí hviezdny produkčný tím vrátane uznávaného nemeckého režiséra Alexa Feila a trojnásobného oscarového víťaza Marka Couliera, ktorý mal na starosti masky. Hlavné úlohy stvárnili mladé britské herečky Molly McLaine a Bumble Clark. Spot sa bude šíriť v 10 rôznych krajinách prostredníctvom televízie, online médií a sociálnych sietí.
Tento rok sa Telekomu podarilo vytvoriť reklamu, ktorá nielenže prináša silné posolstvo o spájaní ľudí, ale svojou kvalitou sa radí k špičkovým európskym reklamným produkciám.