Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 23.11.2024
sk
Klement
cz
Klement
, Kliment

Šok pre klientov jednej z najväčších bánk na Slovensku. Z účtov im strhli stovky eur

Banka spolu so známym obchodným reťazcom sa k záležitosti už vyjadrili.


Jedna z najväčších bánk na Slovensku ČSOB čelí nepríjemnému problému. Podľa informácií denníka SME si jej klienti začiatkom novembra všimli, že im z účtov zmizli stovky až tisíce eur. Tento problém sa údajne týka starších platieb v predajniach Lidl. Viacerí z nich sa ocitli s účtom v mínuse.

Klienti spomínanej banky začali podávať sťažnosti už v pondelok. Podľa denníka zasiahnutí zákazníci uvádzajú, že banka im stiahla platby za obdobie posledných mesiacov až jedného roka. Keďže ich ČSOB na to vopred neupozornila, mnohí sa obávali, že niekto neoprávnene prenikol do ich účtov a ukradol im peniaze.

Banka spolu s obchodným reťazcom Lidl pre SME potvrdili, že nejde o podvod alebo neoprávnený zásah do účtov klientov. Banka sa k celému problému vyjadrila včera 5. novembra aj na svojom webe. „V tomto prípade nejde o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. Preto nie je nutné z vašej strany realizovať žiadne kroky. Napriek tomu, že chyba bola zapríčinená treťou stranou, a nie ČSOB, sa vám za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme,“ uviedla ČSOB.

Čo na to Lidl a klienti?

Ľudia ostali v šoku a svoje rozhorčenie ukázali aj v komentároch pod príspevkom spoločnosti Lidl na Facebooku. „Dobrý deň, peniaze budete strhávať ešte do roku 2050, či ako? Ako si vlastne toto môžete dovoliť bez akéhokoľvek upozornenia? Nejaké vyjadrenie alebo ospravedlnenie ľuďom nič?“ napísala jedna zákazníčka.

„A ešte zaplať bezkontaktne a strhneme ti to naraz o rok… Ďakujem, Lidl… Som v mínuse, nemám ani cent a som zvedavý, ako toto vaše zlyhanie medzi ČSOB a vami dopadne… Ďakujem za pekný deň,“ pridal sa ďalší zákazník.

Lidl sa k veci vyjadril nasledovne: „Mrzí nás vzniknutá situácia, ale je to problém na strane banky. Ide o oprávnené zúčtovania starých platieb, ktoré v čase, keď vznikli, aj rok dozadu, vám neboli z účtu odpísané, nám však boli preplatené korektne. My ako Lidl s tým nemáme vôbec nič spoločné a, žiaľ, ani to nevieme nijakým spôsobom riešiť. Oslovte s tým svoju banku. Ďakujeme za pochopenie.“

Slováci si v bankách priplatia
Shutterstock
September prinesie so sebou zmeny. Komu sa bude tento mesiac finančne dariť?

Mohlo by ťa zaujímať:

Ďalšia banka na Slovensku poteší svojich klientov. Znížila úroky pri hypotékach


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.