Vyzerá to tak, že reklamné spoty spoločností, ktoré sa zaoberajú dámskymi hygienickými či inými potrebami, začínajú vo veľkom vsádzať na čistú prirodzenosť. Najprv „ozajstná“ krv v reklame na vložky namiesto povestnej modrej tekutiny, potom modelky prezentujúce oblečenie s nevyretušovanými striami a teraz chlpaté dámy v reklame na žiletky. Čo to bude nabudúce?
V dnešnej dobe je to už viac menej prirodzené a nikomu to nepríde nijako zvláštne, že čo sa týka akéhokoľvek iného telesného ochlpenia než sú vlasy, na ženskom tele jednoducho nie je očakávané. Všeobecne uznávané sú len „prirodzene“ hladké nohy, podpazušie a aj všetky iné telesné partie, ktoré svojou hladkosťou a odchlpením majú asi pripomínať „detskú prdelku“. Avšak spoločne s jasotom feministiek po celom svete a ich chlpatým (dokonca niekedy aj na zeleno, ružovo či na modro nafarbeným) podpazuším, sa začínajú aj v reklamných spotoch presadzovať prirodzené ukážky toho, že aj ženám rastú chlpy.
„Telesné ochlpenie. Má ho každý.“ Tieto slová obsiahnuté v reklame spoločnosti Billie razors rozpútali v posledných dňoch skutočnú diskusiu. Okrem stávky na prirodzenosť, spoločnosť vsadila na reklamu s vyobrazením „reálnych“ žien aj pre to, lebo im bolo jasné, že sa jednoducho stane virálnou a hojne diskutovanou. A presne ako očakávali, zverejnenie reklamného spotu na sociálnych sieťach ihneď vyvolalo vlnu reakcií, z ktorých mnohé chválili vyobrazenie ženských chlpatých nôh, prstov na nohách, podpazuší či intímnych partií.
For the past 100 years, women’s razor brands have “shaved" smooth, hairless legs. Strange, huh? Introducing Project Body Hair. A celebration of body hair, wherever it is or isn’t.
Posted by Billie on Tuesday, June 26, 2018
V komentároch na reklamu sa dali nájsť rôzne názory a to napríklad aj také, že prosté vyobrazovanie dokonale oholených žien v reklamách na žiletky je len akýmsi predstieraním dokonalosti a všeobecným neakceptovaním ani tej najmenšej chybičky krásy, či signálom, že ženy a dievčatá by sa mali za svoje chĺpky hanbiť. Okrem toho sa táto značka dámskych holiacich strojčekov rozhodla zastávať názor, že to, či sa žena bude holiť alebo nie, by malo byť len jej osobným rozhodnutím a ani pre jednu voľbu by sa nemala ospravedlňovať, či ju niekomu vysvetľovať.
„Ak a keď budeš mať pocit, že sa chceš oholiť, sme tu pre Teba.“
Napriek prílivu podpory a obdivu sa však k reklame vzniesla aj vlna otázok. Ľudia sa napríklad pýtajú, či práve takáto propagácia prirodzenosti nie je akosi kontraproduktívna voči spoločnosti, ktorá sa snaží predávať dámske holiace strojčeky, alebo či za vyobrazovaním dokonale oholeného ženského tela nestoja práve dlhoročné tradície týchto „žiletkových spoločností“, čím si práve táto značka akosi se*ie do huby. K reklame sa vyjadrila napríklad aj spisovateľka Rachelle Hampton, ktorá povedala: „Je pravda, že milujem pocit hladkých nôh, ako akákoľvek iná žena. No určite by som sa len tak sama od seba nezačala v 11 rokoch holiť, ak by som vďaka okolitému svetu a médiám mala pocit, že ochlpenie na ženskom je v poriadku.“
Zakladateľka spoločnosti Gooleyová sa však vyjadrila, že holenie je každého osobnou voľbou a aj preto nie sú všetky ženy na konci reklamného spotu dokonale oholené.
„Niektorí z nás sa rozhodnú ochlpenie odstrániť a iní zasa hrdo nosiť – nech je tomu tak či onak, nemali by sme sa nikomu ospravedlňovať za našu voľbu.“
A aký je tvoj názor na chlpy? 🙂