Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Sobota 11.1.2025
sk
Malvína
cz
Bohdana, Teodora

Nastupuješ do nového zamestnania? Vďaka pravidlu 30-60-90 zahviezdiš

Pravidlo 30-60-90 je osvedčený strategický plán, ktorý rozdeľuje prvé tri mesiace v novom zamestnaní na tri fázy.


Nástup do nového zamestnania patrí medzi najstresujúcejšie obdobia v pracovnom živote. Práve preto vzniklo pravidlo 30-60-90, ktoré predstavuje osvedčený strategický plán na zvládnutie prvých troch mesiacov. Informoval o ňom aj portál Kariéra. Výskumy potvrdzujú, že správne nastavený proces adaptácie môže zvýšiť produktivitu až o 70 % a zlepšiť retenciu zamestnancov o 82 %.

Prvý mesiac ako základ úspechu

Úvodných 30 dní je kľúčových pre pochopenie firemnej kultúry a základných procesov. Nový zamestnanec by sa mal v tomto období sústrediť najmä na budovanie vzťahov s kolegami a absolvovanie potrebných školení. Dôležité je aktívne pozorovať fungovanie tímu a nebáť sa pýtať otázky.

Tento čas slúži primárne na získavanie informácií a porozumenie hlavným úlohám a očakávaniam spojeným s novou pozíciou. Prvý mesiac je tiež ideálny na zoznámenie sa s firemnými systémami, procesmi a dokumentáciou, ktoré budete potrebovať pri svojej práci.

Od pozorovania k samostatnosti

V druhej fáze, ktorá trvá od 31. do 60. dňa, prichádza čas na aktívne zapojenie do pracovného procesu. Zamestnanec by mal začať samostatne pracovať na menších projektoch a postupne prinášať vlastné návrhy riešení. Tento mesiac je kľúčový pre budovanie dôvery v tíme a prehlbovanie odborných znalostí. Odporúča sa tiež začať sledovať kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI) a stanoviť si jasné ciele pre ďalšie obdobie.

Shutterstock

Záverečná fáza

Záverečná fáza od 61. do 90. dňa predstavuje obdobie, keď by mal nový zamestnanec preukázať svoju hodnotu pre organizáciu. Očakáva sa preberanie zodpovednosti za väčšie projekty a aktívna komunikácia nápadov. Je to čas, keď by mal človek dokázať, že je spoľahlivým členom tímu schopným samostatne pracovať a prinášať výsledky.

Každá organizácia má svoje špecifiká, preto je potrebné tento plán prispôsobiť konkrétnym podmienkam. Kľúčom k úspechu zostáva proaktívny prístup a systematická práca na vlastnom rozvoji počas celého adaptačného obdobia. Dôležité je tiež pamätať na to, že nejde len o splnenie pracovných úloh, ale aj o vytvorenie stabilných vzťahov v tíme a pochopenie neformálnych pravidiel fungovania organizácie. Práve tieto aspekty často rozhodujú o dlhodobom úspechu v novej pozícii.

Na záver treba zdôrazniť, že pravidlo 30-60-90 nie je rigidným návodom, ale skôr rámcom, ktorý pomáha štruktúrovať prvé mesiace v novom zamestnaní. Jeho flexibilné využívanie môže významne uľahčiť adaptáciu a prispieť k rýchlejšiemu dosiahnutiu požadovanej výkonnosti.

Mohlo by ťa zaujímať:

Ľudia sa podelili o najbizarnejšie otázky, ktoré sa ich kedy niekto spýtal na pracovnom pohovore


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.