Všeobecne sa baleniam kondómov nevenuje nijaká zvláštna pozornosť. Značky sa od seba nijak výrazne neodlišujú. Väčšinou prichádzajú v rovnakých škatuľkách obdobných tvarov a veľkostí, tvorcovia sa pohrajú maximálne s farbou či výberom obrázku. Títo dizajnéri však priniesli čerstvý konceptový dizajn, za ktorým sa skrýva filozofia hlbšia než v mnohých ženských románoch.
Sex og Sundhed
Pre dánsku neziskovú spoločnosť Sex og Sundhed (Sex a zdravie) bolo vytvorené interaktívne balenie nabádajúce k bezpečnému sexu. Cieľovou skupinou bola mládež od 15 do 25 rokov a kreatívna dvojica vypracovala tento podarený nápad za 24 hodín za cenu zameškaného spánku, vypitého jazera kávy a hory thajského jedla. Balenie sa otvára sprava doľava a základná idea znie: buď bezpečný sex alebo žiaden.
Love Guide Condoms
Študent z Taiwanu Guan-Hao Pan postavil dizajn svojho projektu na tom, že efektivita kondómu často zlyháva na výbere zlej veľkosti. Aby bol výber bol čo najjednoduchší, Love Guide kondómy prichádzajú v piatich veľkostiach prezentovaných druhmi zeleniny a ovocia, na ktorých učitelia sexuálnej výchovy najčastejšie demonštrujú správne navlieknutie prezervatívu: uhorka, mrkva, banán, biela reďkovka či cuketa. Ako bonus, tieto prezervatívy sú šetrné k prírode. Sú síce len na jedno použitie (ako inak?), ale zato z rozložiteľného PLA plastu.
TOP condom
Ďalší zaujímavý študentský projekt, tentokrát dizajnérky Su Park z kanadského Montrealu, posunul balenie kondómov do trochu inej sféry a inšpiroval sa blistermi typickými pre balenia piluliek. Akronym TOP vznikol z celého názvu The Other Pill, čo sa dá chápať aj ako dôvtipná referencia na tabletku po, ktorej sa použitím kondómu možno vyhnúť. Balenie je koncipované tak, aby nebol problém ho schovať napríklad do kabelky.
Peacoque
Pomenovanie vzišlo z kombinácie dvoch slov: „peacock“ – páv ako symbol krásy a hrdosti s francúzskym slovom „coque“ – škrupinka. Nápaditý minimalistický dizajn inšpirovaný rozkladacím pávím chvostom môže poslúžiť aj ako dekorácia interiéru, napríklad dve balenia sa dajú skombinovať do abstraktnej podoby páva.Tento koncept sa zdá byť stále na predaj, takže ak má niekto v pláne založiť si továreň na prezervatívy, môže kontaktovať macedónskeho dizajnéra Petara Pavlova.
The Original Condom Company
Dvaja šľachtici z francúzskeho mestečka Condom (čistá náhoda) sa rozhodli vrátiť punc luxusu a elegancie krabičkou zaužívanou skôr pre diamantové náušnice či iný luxusný dar. Ich cieľom bolo odstrániť potenciálne rozpaky z bezpečného sexuálneho procesu a taktiež to, aby škatuľka prezervatívov mohla hrdo stáť na nočnom stolíku. S týmto balením sa vonkoncom nie je začo hanbiť: čierne krabičky sú doplnené čiernym zamatovým vnútrom a zlatým gravírovaným písmom. Ich webstránka je však žiaľ z nejakého dôvodu nedostupná a ponúknutá na predaj.
Enjoy Our Nature
Drzé dvojzmyselné balenia inšpirované islandskou prírodou eufemizujú mužskú potenciu prostredníctvom typických prírodných prvkov: vodným gejzírom, sopečnou erupciou, polárnou žiarou či falickým kamenným útvarom. Dizajnérske duo Fridgerdur a Kristin Birna spolupracujú už desať rokov a dlhodobo sa venujú návrhom rôznych suvenírov z Islandu. Problém s týmito kondómami je, že si je ťažko vybrať jeden – alebo si ako suvenír z Islandu treba odniesť rovno všetky.
„Otheos“ Condoms
Koncept kombinujúci zábery klasických gréckych sôch, typické grécke vzory a nezvyčajnú farebnú paletu sa bohužiaľ zatiaľ nezrealizoval. Zámerom dizajnéra Romana Shevchenka z Ruska bolo vyzdvihnúť to, že pôžitok sa nedá zmerať a že by sa ľudia za svoje túžby hanbiť nemali. Naopak, chce ich prostredníctvom svojho dizajnu vyzvať k tomu, aby sa stali sexuálnymi bohmi a bohyňami, ktorí na obaloch sebavedome žiaria.
Hypnotic Condom
Tento koncept mieri špeciálne na užívateľov v puberte. Podľa dizajnéra z Izraela menom Moshe Tal sa tínedžeri, ale aj mladí ľudia celkovo bezpečnému pohlavnému styku skôr bránia a z toho dôvodu sa medzi nimi zbytočne šíria pohlavné choroby. Dizajn preto cieli práve na nich v podobe trochu psychedelických, ale atraktívnych motívov, ktorými sa snažia pritiahnuť pozornosť práve týchto potenciálnych zákazníkov.
Good knight
Návrh bol vytvorený so zameraním na malajzijský trh. Malajzia je najväčší producent kondómov, takže značka chcela osloviť potenciálnych zákazníkov dôrazom na kvalitu a spoľahlivosť použitím slovnej hračky knight/night, kde rytier symbolizuje ochranu a samozrejme rytierstvo (voči dotyčnej dáme). Štít znázornený na obale je takisto metaforou pre ochranu, ale vizuál dopĺňa nenápadné zaoblenie dolnej časti štítu, aby tak pripomínala čiapočku prezervatívu.
DUO Condoms
Re-design značky prezervatívov z Grécka sa nechal inšpirovať globalizáciou a univerzálnou rečou emotikonov. Ich koncept sa teda nesie v duchu piktogramov, ktorým má porozumieť každý, bez ohľadu na to, z ktorej časti sveta pochádza. Minimalistické, no výrazné obrázky v tvare kruhu na čiernom podklade odkazujú na sexuálnu slobodu 70. rokov a v podstate hovoria samé za seba.
Zdroje: thedieline.com, ifworlddesignguide.com, petarpavlov.com, thedieline.com, pitchengine.com, thedieline.com, behance.net, thedieline.com, packagingoftheworld.com
Titulná fotka: thedieline.com