Dnes sme sa vybrali na otvorenie prvej predajne poľského obchodného reťazca Biedronka na Slovensku. Táto udalosť sa odohrala v Miloslavove a prilákala stovky zvedavých zákazníkov, čo sa nakoniec ukázalo ako dokonalý recept na chaos a frustráciu.
Otvorenie plné ľudí a dezorganizácie
Už pri príchode bolo jasné, že záujem o nový obchod je enormný. Organizátori však očividne podcenili množstvo ľudí, ktorí sa na slávnostné otvorenie dostavili. Moderátorom celej akcie bol Viliam Rozboril, ktorého „dad jokes“ a neustále pokusy o oživenie atmosféry skôr prehlbovali našu narastajúcu traumu z celého zážitku.

Nadšený moderátor sa snažil o pobavenie publika, zatiaľ čo desiatky ľudí netrpezlivo čakali v rade. Nechýbali ani doslova hrôzu naháňajúce maskoty Biedronky, ktoré sa pohybovali medzi čakajúcimi a snažili sa o interakciu s publikom.
Po 14:00 hodine začali organizátori púšťať ľudí do predajne po menších skupinách, pravdepodobne v snahe zabrániť preplneniu. Táto stratégia však vydržala len krátko. Okolo 14:20-14:30 sa zrazu rozhodli vpustiť všetkých čakajúcich naraz, čo viedlo k totálnemu chaosu.
„Bol to nápad niekoho, kto zjavne nedomyslel následky,“ poznamenal jeden z nespokojných zákazníkov stojaci vedľa nás.

Nákupný zážitok ako z nočnej mory
Interiér predajne sa okamžite zaplnil do posledného miesta. Pohyb medzi regálmi bol takmer nemožný a atmosféra začala naberať na nervozite. Nákupné košíky sa minuli v priebehu niekoľkých minút, takže sme boli nútení niesť vybrané produkty v rukách, čo celý zážitok ešte viac komplikovalo.
„Toto som ešte nezažila,“ poznamenala jedna zákazníčka vo veku, v ktorom toho už zrejme zažila dosť, zatiaľ čo sa snažila preštrikovať davom s košíkom.
Absolútnym vrcholom frustrácie však bolo čakanie pri pokladni. V prevádzke boli len tri klasické pokladne a niekoľko samoobslužných, pri ktorých sa dá platiť výhradne kartou. Čakanie na zaplatenie nám trvalo neuveriteľných 75 minút. Systém bol zjavne preťažený a pokladníčky, hoci sa snažili, nedokázali zvládnuť nápor zákazníkov.
Zavádzajúca uvítacia akcia
Za nákup v hodnote 33 eur sme dostali sľubovaný darček – poukaz v hodnote 30 eur. Tu však prišlo ďalšie nemilé prekvapenie. Namiesto jedného poukazu na 30 eur alebo 3 rovnakých poukazov na 10 eur sme dostali tri rôzne 10-eurové poukážky s obmedzenou platnosťou. Prvá je platná od 10. do 16. marca, druhá od 17. do 23. marca a tretia od 24. do 30. marca. Táto informácia pritom v propagačných materiáloch Biedronky a ani nikde inde nebola jasne komunikovaná a každý si tak myslel, že 30 „vrátených“ eur sa dá uplatniť v rámci jedného nákupu.

Čo sa ale skutočne oplatilo, bola napr. zrnková káva Dallmayr, ktorú sme kúpili za bezkonkurenčných 8 eur. Mnohých v predajni poteší napr. aj kozmetický pult Essence a Catrice, kde bol výber naozaj pestrý. Oplatí sa aktuálne aj kozmetika Adidas, ktorá je aktuálne v zľave 50 %.

Sortiment obchodu pozostáva ako zo známych značiek, tak aj z vlastných produktov Biedronky. Tieto sme sa rozhodli otestovať a priniesť ti o nich podrobnejšie informácie v samostatnom článku už čoskoro. Snažili sme sa preto nakúpiť produkty, ktoré má v ponuke exkluzívne Biedronka. Za celý tento nákup sme zaplatili už spomínaných 33 eur.

Celkový dojem z prvej návštevy Biedronky na Slovensku je rozpačitý. Chaotická organizácia, nedostatočná príprava na množstvo zákazníkov a zavádzajúca komunikácia ohľadom akciových poukazov zanechali horký pocit. Či sa poľskému reťazcu podarí tieto nedostatky odstrániť a presvedčiť slovenských zákazníkov o svojich kvalitách, ukáže až čas.