Obľúbený a dnes už za stálicu pokladaný supermarket Tesco sa znova činí. U našich susedov v Českej republike prišiel s novinkou, ktorá uľahčí život nejednému človeku. Supermarket sa rozhodol, že nakupovanie uľahčí ľuďom so zdravotným znevýhodnením, no zároveň aj starším osobám. Ako informuje web tvnoviny, táto novinka sa nazýva pokojná hodinka.
Pomoc ľuďom s poruchou autistického spektra by mala predstavovať jednu hodinu, počas ktorej v supermarkete zavládne pokoj. Výhody tejto novinky môžu vraj využívať aj ďalší zákazníci vychutnávajúci si skôr pomalé a jednoduché nakupovanie bez zhonu. Stíšenie hudby, žiadne hlasné reklamy, tlmené osvetlenie a obmedzenie nákupných vozíkov.
„Podporujeme rôzne skupiny zákazníkov aj kolegov. Tesco je miestom, kde sa akceptujú, oceňujú a rešpektujú všetky druhy odlišností. Každý je tu vítaný a každý deň slúžime našim rôznorodým zákazníkom o niečo lepšie. Aby sme ľuďom s autizmom uľahčili nakupovanie a znížili nepríjemné zmyslové preťaženie, zavádzame vo všetkých našich obchodoch Hodinu ticha,“ povedal Pavol Halász, produktový riaditeľ a ambasádor pre kolegov so zdravotným postihnutím v spoločnosti Tesco ČR.
Akcia sa bude opakovať každý pondelok od 12:00 do 13:00 h.
Na Slovensku Tesco novinku ešte len zvažuje
Portál tvnoviny sa obrátil na samotné slovenské Tesco a spýtal sa ich, ako to s novinkou vyzerá u nás. Odpoveď znie, že nad možnosťami aplikácie pokojnej hodinky uvažujú.
„V Tescu chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť zákazníkov, zákazníčok a komunít, v ktorých pôsobíme, a zároveň vytvárať prostredie, kde sa každý cíti vítaný. Usilovne pracujeme na tom, aby Tesco bolo inkluzívne miesto na prácu a nakupovanie, preto zvažujeme aj podporu pre ľudí s rôznymi typmi znevýhodnenia,“ uviedla pre tvnoviny PR manažérka spoločnosti Tesco Mária Zerzanová.
Kaufland s podobným konceptom narukoval už minulý rok. Reťazec sa týmto spôsobom snaží podporiť mentálne zdravie ľudí a počas nakupovania v predajniach od 11:00 do 12:00 vypína hudbu aj reklamné spoty.
„Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ zhodnotila vtedy hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová. Kaufland je vždy jeden krok pred konkurenciou.
