Diskontný reťazec Lidl opätovne dokázal svoje dominantné postavenie na slovenskom trhu ako najdostupnejší obchodný reťazec z hľadiska cenovej politiky. Podľa nedávneho testu vykonaného spoločnosťou ACRC na začiatku marca tohto roka, ktorý porovnával ceny bežného nákupného košíka v Lidli a v novootvorenom poľskom diskonte Biedronka, vychádza Lidl ako jednoznačný víťaz.
Testovaný nákupný košík obsahoval trinásť základných položiek. Išlo o bryndzu, termix, jablká, rožky, instantnú kávu, toaletný papier, mlieko, zeleninu, mäso, lasagne, maslo a avokádo. Výsledok testu jasne preukázal, že identický nákup v Lidli bol takmer o štyri eurá výhodnejší než v konkurenčnej Biedronke.
Zaujímavé porovnanie priniesol aj poľský spravodajský portál fakt.pl. Ten sa zameral na porovnanie cien 27 základných produktov medzi poľskými a slovenskými predajňami Biedronka. Stalo sa tak pri príležitosti otvorenia prvej slovenskej pobočky v Miloslavove pri Bratislave 5. marca. Porovnávané boli rôzne kategórie produktov od ovocia a zeleniny až po hygienické potreby.
Cenové rozdiely medzi krajinami
„Košík z Biedronky pri Bratislave vyšiel o 38,21 zlotých drahšie ako košík z predajne tohto reťazca v Poľsku. U nás stál 35,26 eur, čo je 147,06 zlotých, a na Slovensku 44,46 EUR, teda ekvivalent 185,27 zlotých. Rozdiel tak tvoril deväť eur v prospech Poliakov,“ uviedol poľský novinár Andrzej Zwolinski. Dodal, že v Biedronke na Slovensku našli aj viacero produktov, ktoré vyšli lacnejšie ako v Poľsku. O niečo lacnejšie na Slovensku vyšli banány a mlieko. Olej, bravčové karé a mrkvu si taktiež Slováci kúpia v Biedronke oveľa lacnejšie ako Poliaci.

Na toto porovnanie reagovalo tlačové oddelenie Biedronky vysvetlením, že priame porovnávanie cien medzi krajinami nie je celkom korektné. Nezohľadňuje totiž širšie ekonomické faktory. „Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ich v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku a iné výrobné náklady. To sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH, čo malo za následok neporovnateľné daňové zaťaženie rovnakých produktov.“
Hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák pre agentúru SITA zdôraznil, že výsledky nezávislého testu jednoznačne potvrdzujú dlhodobé vedúce postavenie Lidlu v kombinácii nízkych cien, vysokej kvality a čerstvosti. „Naše ceny a sortiment sú dôkazom, že výhodný nákup nemusí znamenať kompromisy a nemusíte ani nikam cestovať. Už viac ako 20 rokov sme prvou voľbou slovenských rodín a robíme všetko pre to, aby to tak zostalo aj v budúcnosti,“ konštatoval Bezák.