Čo všetko sú ľudia ochotní urobiť za pár sekúnd slávy… alebo za pár tisíc eur? Influencer Filip Jovanovič, známy ako Jovinečko, prelomil mlčanie o zákulisí predvolebnej kampane v roku 2024. V podcaste Oskara Baramiho otvorene priznal, že mu ponúkli desiatky tisíc eur za jedinú storku na podporu Petra Pellegriniho. A hoci ponuka znela až neuveriteľne štedro, odmietol ju bez váhania.
Filip bol v tom čase v Japonsku, keď mu zazvonil telefón. Na druhej strane linky bol známy kolega z influencerskej scény. Prišla mu priama ponuka bez zbytočných okľúk. Zapojiť sa do kampane a verejne vyjadriť podporu Pellegrinimu. Cena sa pohybovala medzi 25 až 30-tisíc eur za jeden jediný príbeh na Instagrame. „On by ti za to vedel dať dvadsaťpäť až tridsaťtisíc eur,“ parafrázoval Filip v podcaste.
Takúto sumu by si vedelo veľa ľudí predstaviť aj za mesiac práce. Ale Jovinečko v tom mal jasno a predať sa nechcel. Ponuku odmietol.
To, že sa mu niečo podobné stalo, nebolo podľa neho nič výnimočné. V podcaste otvorene povedal, že niektorí influenceri ponuku prijali. Hoci mená padli, vo videu boli zámerne vypípané, pretože išlo vraj o citlivú tému a známe tváre. Influenceri si tak mali za jednoduché gesto odniesť tisíce eur.
Filip priznal, že ak by chcel, mohol získať aj viac: „Čo by som si asi aj vedel určite vybártrovať viacej.“
A čo ďalšie známe osobnosti, ktoré sa pred voľbami objavili v Pellegriniho kampani? Cibulková, Attila Végh, manželia Strauszovci… Išlo o úprimné gesto alebo tiež o spoluprácu? To ostáva nezodpovedané. Dôkaz zatiaľ neexistuje.
Záver podcastu už len potvrdil, čo si mnohí možno mysleli, no netrúfli si to vysloviť nahlas – takéto ponuky v influencerskom svete nie sú nič výnimočné. „Za storku? Aby si podporil nejakú ideológiu?“ čudoval sa moderátor Oskar Barami. Jovinečko na to len jednoducho a sucho dodal: „No, no, no.“