Sieť lekární Dr. Max nadviazala spoluprácu s technologickou firmou VusionGroup, ktorá sa špecializuje na e-commerce riešenia. Cieľom partnerstva je zaviesť nové digitalizačné nástroje vo viacerých európskych predajniach vrátane Slovenska.
Zmeny majú priniesť vyššiu efektivitu prevádzky aj zvýšenie predaja. Nové technológie sa postupne nasadzujú a niektoré sa už aplikovali vo viac ako 1 000 lekárňach v Česku, na Slovensku, v Rumunsku, Taliansku, Srbsku a Poľsku, informuje o správe portál National Technology News.
Súčasťou modernizácie bude zavedenie prepojeného systému pre zamestnancov aj zákazníkov. Ten umožní lepšiu správu zariadení priamo na predajni, zefektívni každodenný chod a zvýši celkovú výkonnosť prevádzok.
Digitálne cenovky a zavedenie zmien do konca roka 2026
Jedným z hlavných prvkov bude nový digitálny systém, ktorý automaticky aktualizuje ceny a akcie. Vďaka tomu sa zamestnanci budú môcť viac sústrediť na odborné poradenstvo a kontakt so zákazníkmi. Súčasne dôjde k zavedeniu elektronických cenoviek, ktoré budú fungovať v rámci existujúcej Wi-Fi infraštruktúry Cisco-Meraki.

Dr. Max už novú technológiu implementoval v 220 predajniach a plánuje ju dokončiť vo všetkých zapojených krajinách do konca roka 2026. Podľa Branislava Chmelu, riaditeľa maloobchodných operácií skupiny Dr. Max, modernizácia výrazne zjednoduší a zracionalizuje každodenné procesy aj komunikáciu s pacientmi a zákazníkmi. „Kombináciou efektivity a inteligentných nástrojov vytvárame viac priestoru pre to najpodstatnejšie – osobný a odborný prístup našich farmaceutov,“ dodal Chmela.
Skupina Dr. Max vznikla v roku 2004 a je dnes jednou z najväčších lekárenských sietí v strednej Európe. Pôsobí v 17 krajinách, prevádzkuje viac ako 3 000 lekární a zamestnáva približne 20 000 odborníkov. Okrem kamenných predajní prevádzkuje aj rozsiahly e-shop s vyše 30-tisíc produktmi, venuje sa veľkoobchodu, vývoju vlastných značiek a poskytuje rôzne zdravotnícke služby.