Poľská značka Pepco sa teší veľkej obľube aj na Slovensku. Nesporne patrí medzi najstabilnejších hráčov na trhu s nepotravinovým tovarom. Kým na Slovensku sa neočakávajú výrazné zmeny, v zahraničí sa čoraz viac hovorí o zásadnom rozhodnutí, ktoré môže ovplyvniť jej fungovanie.
Pod spoločnosť Pepco Europe spadajú okrem samotného Pepca aj značky Poundland a Dealz. Poundland pôsobí vo Veľkej Británii, kde je známy najmä vďaka nízkym cenám. V krajinách ako Írsko a Španielsko vystupuje pod názvom Dealz. Podľa poľského portálu Wiadomosci Handlowe však môže dôjsť k zmenám – skupina údajne zvažuje predaj značky Poundland.
Oficiálne vyjadrenie sa očakáva 22. mája. Vtedy by mali byť zverejnené finančné výsledky za prvú polovicu fiškálneho roka. V minulosti už spoločnosť pripustila, že zvažuje odpredaj Poundlandu. Medzi potenciálnymi záujemcami sa spomínajú firmy ako Gordon Brothers, Hilco Capital, Endless či Modella Capital.
Značka Pepco má neistú budúcnosť
Za týmto rozhodnutím stoja predovšetkým slabé hospodárske výsledky Poundlandu. Pokles zisku negatívne ovplyvnil celú skupinu Pepco. Reťazec čelil viacerým problémom – od rastúcich nákladov na prevádzku a zamestnancov až po silnú konkurenciu. Ani akvizícia predajní od skrachovaného Wilka nepriniesla očakávaný rast tržieb.

Poundland v súčasnosti prevádzkuje viac ako 800 predajní po celej Európe, v ktorých pracuje približne 16 000 ľudí. V prípade predaja sa očakáva, že nový vlastník pristúpi k optimalizácii siete, čo by podľa poľských médií mohlo znamenať zatvorenie približne 200 stratových predajní. Tento krok by, žiaľ, znamenal aj prepúšťanie. Ak sa informácie potvrdia, samotná akvizícia by mohla prebehnúť už v septembri tohto roka.