Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 15.6.2025
sk
Vít
cz
Vít
, Vítek

Najrizikovejšie jazdenky. Viac ako 45 percent dvoch modelov známej značky neprešlo STK

Na tieto jazdenky si treba dať väčší pozor.


Analýza založená na najnovších dátach francúzskeho ústredného technologického orgánu UTAC prináša zaujímavé zistenia. Štatistické údaje sa zamerali na technický stav takmer 4 miliónov vozidiel s najazdenými 200-tisíc kilometrami na tachometri, ktoré v roku 2024 absolvovali povinnú technickú kontrolu (STK).

Výsledky jasne ukazujú, ktoré modely pri vyššom počte najazdených kilometrov predstavujú vyššie riziko porúch a ktoré to zvládnu lepšie a bez väčších problémov. O výsledkoch prináša prehľad francúzsky automobilový magazín L’argus, upozornil na to portál Newsbyte.

Podľa údajov Centrálneho technického orgánu (OTC) skupiny UTAC sa priemerný vek osobných vozidiel podliehajúcich technickej kontrole v roku 2024 zvýšil z 12,5 na 12,9 roka. S narastajúcim vekom nie je ničím výnimočným, že vozidlá s vysokým kilometrovým nájazdom absolvujú túto povinnú kontrolu. Ako si tieto autá vedú? Ktoré modely prechádzajú technickou kontrolou najčastejšie a ktoré naopak zlyhávajú?

Najrozšírenejšie jazdenky na trhu sú zároveň najčastejšie autá s vysokým počtom najazdených kilometrov. V roku 2024, rovnako ako v predchádzajúcom roku, vedie rebríček Peugeot 206 s 136 541 vykonanými úspešnými kontrolami. Tesne za ním sú Renault Clio III (134 446 kontrol) a jeho nástupca Peugeot 207 (130 311 kontrol).

Vozidlá, ktoré najčastejšie neprešli technickou kontrolou

zásadná zmena pri STK
TASR

Top 20 vozidiel s viac ako 200 000 km, ktoré najčastejšie neprešli technickou kontrolou, zahŕňa množstvo starších modelov. Všetky tieto autá zlyhávajú z rovnakých dôvodov: znečistenie ovzdušia, zlý stav podvozku a karosérie, ako aj poškodenie spojení podvozku so zemou.

Na čele tohto nelichotivého rebríčka sú modely Alfa Romeo 147 a GT, ktoré OTC zoskupil dokopy. Až takmer polovica technických kontrol týchto talianskych áut (45,6 %) skončila neúspechom a vyžadovala opakovanú kontrolu. Zlyhania pri emisnej kontrole predstavujú 16 % týchto neúspechov, nasleduje zlý stav podvozku a karosérie so 13,19 % a problémy s upevnením podvozku k vozidlu, ktoré tvoria 12,31 %.

Druhé miesto v tomto rebríčku patrí Peugeotu 106, ktorý mal 42,94 % neúspešnosť pri 17 237 kontrolách. Najčastejšou príčinou problémov je tu zlý stav podvozku a karosérie (18,28 %). Tretie miesto obsadila prvá generácia Renault Clio. Z 8 623 kontrol vozidiel s viac ako 200 000 km zlyhalo až 3 587, čo si vyžiadalo ďalšiu návštevu STK.

Značka a modelPočet technických kontrolPočet neúspešných kontrol% neúspešnosti kontroly
Alfa Romeo 147 a GT7 4093 38145,63 %
Peugeot 10617 2377 40242,94 %
Renault Clio I8 6233 58741,60 %
Opel Meriva I9 0233 71941,22 %
Volkswagen Polo III / Caddy II6 7962 77140,77 %
Citroën Saxo15 3696 22840,52 %
Renault Twingo I28 29411 39440,27 %
Opel Astra II5 4302 18640,26 %
Citroën C5 I18 5857 47540,22 %
Dacia Logan I25 68110 29340,08 %
Ford Mondeo II5 0041 99939,95 %
Ford Focus I11 4884 57539,82 %
Opel Corsa III / Combo II / Tigra II8 9513 56439,82 %
Citroën Xsara22 6258 88539,27 %
Renault Mégane II45 76217 88839,09 %
Peugeot 206 / 206+136 54153 07338,87 %
Renault Mégane I15 2555 90738,72 %
Renault Clio II106 35341 08438,63 %
Renault Laguna II17 4936 72338,43 %
Opel Zafira I11 9684 57238,20 %
Zdroj: L’argus/ Úprava: EMEFKA

Mohlo by ťa zaujímať:

SUV-čkám v Európe zvoní umieračik. Chcú ich zakázať, sú vraj veľké a nebezpečné


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Zakúpené články

Zatiaľ nemáš zakúpený žiadny článok

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.