Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 18.6.2025
sk
Vratislav
cz
Milan, Milana

Prieskum ukázal, ktorým médiám Slováci najviac dôverujú. Prvé miesto ťa prekvapí

Prečítaj si, ktorým webom, novinám a televíziám Slováci najviac veria.


Reuters Institute for the Study of Journalism prišiel s prieskumom, ktorý odzrkadľuje postoje k rôznym médiám. Najväčšiu dôveru medzi nimi má televízia TA3 – dôveruje jej až 51 % divákov. TA3 sa podobne vysokej dôvere teší už dlhodobo.

Druhé miesto obsadila verejnoprávna STVR, ktorej dôveruje 48 % ľudí. Nasleduje Rádio Expres, ktoré má dôveru u 47 % obyvateľov. Pomerne veľa ľudí dôveruje aj regionálnym či lokálnym novinám (45 %). Hospodárskym novinám a televízii JOJ dôveruje zhodne 44 % ľudí. Hospodárskym novinám nedôveruje 23 % čitateľov a JOJ zase 29 % divákov. So 42 % dôveryhodnosti skončil spravodajský portál Aktuality. Čo sa týka nedôvery, tak jej výška dosiahla 30 %.

Medzi najdôveryhodnejšie médiá sa dostala aj televízia Markíza. Tá si odniesla 39 % dôveru. Nasleduje denník Pravda, ktorému dôveruje 38 % čitateľov. Rovnakú dôveru (teda 38 %) má aj denník SME. Denník N ma 36 % dôveru a, paradoxne, 40 % nedôveru. V rebríčku ďalej nájdeme médiá ako Refresher (30 % dôvera), Plus (28%), Topky (26 %) a Nový Čas (25 %).

Facebook dominuje

Čo sa týka internetových médií, Slováci najviac klikajú na Aktuality (34 %), Topky (23 %) a TV Noviny (18 %). Zo sociálnych sietí sa najväčšej popularite stále teší Facebook.

Na vyhľadávanie správ ho využíva 43 % ľudí (oproti minulému roku však ide o pokles o 6 percent). Celkovo túto sociálnu sieť používa 67 % obyvateľov. Druhé miesto obsadila stránka YouTube (správy na nej vyhľadáva 21 % Slovákov), tretia priečka patrí Instagramu (14 %), štvrtá Facebook Messengeru (12 %). Piate miesto patrí WhatsAppu (9 %) a šieste TikToku (7 %).

Slovenskí obyvatelia celkovo médiám a novinárom dôverujú na 23 %. Oproti minulému roku sme si tak pohoršili o dva percentuálne body. Dôveryhodnosť médií postupne klesá, pričom podľa prieskumu od Reuters Institute for the Study of Journalism dosiahla svoje maximum v roku 2018 (34 %).

Odvtedy nasleduje pozvoľný pokles. Veľký prepad nastal medzi rokmi 2021 a 2022. Kým v roku 2021 médiám dôverovalo 30 % ľudí, v roku 2022 to bolo už len 26 %.

Odporúčame prečítať:

Tento reťazec sa „zbláznil“. Ovocie a zeleninu ponúka len za jedno euro


Tagy:

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Zakúpené články

Zatiaľ nemáš zakúpený žiadny článok

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.