Reuters Institute for the Study of Journalism prišiel s prieskumom, ktorý odzrkadľuje postoje k rôznym médiám. Najväčšiu dôveru medzi nimi má televízia TA3 – dôveruje jej až 51 % divákov. TA3 sa podobne vysokej dôvere teší už dlhodobo.
Druhé miesto obsadila verejnoprávna STVR, ktorej dôveruje 48 % ľudí. Nasleduje Rádio Expres, ktoré má dôveru u 47 % obyvateľov. Pomerne veľa ľudí dôveruje aj regionálnym či lokálnym novinám (45 %). Hospodárskym novinám a televízii JOJ dôveruje zhodne 44 % ľudí. Hospodárskym novinám nedôveruje 23 % čitateľov a JOJ zase 29 % divákov. So 42 % dôveryhodnosti skončil spravodajský portál Aktuality. Čo sa týka nedôvery, tak jej výška dosiahla 30 %.
Medzi najdôveryhodnejšie médiá sa dostala aj televízia Markíza. Tá si odniesla 39 % dôveru. Nasleduje denník Pravda, ktorému dôveruje 38 % čitateľov. Rovnakú dôveru (teda 38 %) má aj denník SME. Denník N ma 36 % dôveru a, paradoxne, 40 % nedôveru. V rebríčku ďalej nájdeme médiá ako Refresher (30 % dôvera), Plus (28%), Topky (26 %) a Nový Čas (25 %).
Facebook dominuje
Čo sa týka internetových médií, Slováci najviac klikajú na Aktuality (34 %), Topky (23 %) a TV Noviny (18 %). Zo sociálnych sietí sa najväčšej popularite stále teší Facebook.
Na vyhľadávanie správ ho využíva 43 % ľudí (oproti minulému roku však ide o pokles o 6 percent). Celkovo túto sociálnu sieť používa 67 % obyvateľov. Druhé miesto obsadila stránka YouTube (správy na nej vyhľadáva 21 % Slovákov), tretia priečka patrí Instagramu (14 %), štvrtá Facebook Messengeru (12 %). Piate miesto patrí WhatsAppu (9 %) a šieste TikToku (7 %).
Slovenskí obyvatelia celkovo médiám a novinárom dôverujú na 23 %. Oproti minulému roku sme si tak pohoršili o dva percentuálne body. Dôveryhodnosť médií postupne klesá, pričom podľa prieskumu od Reuters Institute for the Study of Journalism dosiahla svoje maximum v roku 2018 (34 %).
Odvtedy nasleduje pozvoľný pokles. Veľký prepad nastal medzi rokmi 2021 a 2022. Kým v roku 2021 médiám dôverovalo 30 % ľudí, v roku 2022 to bolo už len 26 %.